Gjest Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Hvordan holder dere liv i urtene?Hvordan skal de stelles?Lys/skygge? Prøvd 2 ganger,begge gangene har de ligget strøken på benken dagen etter:(
Attpåklatten :-)™ Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Vanner i skålen og lar de stå lyst i vinduet:-) Men potteurter lever ikke fryktelig lenge uansett synes jeg. Det er mer futt i dem man sår selv:-)
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 Ja, jeg har det. Eva solo sine urtekrukker er veldig effektive, men du kan lage dem selv. Det viktigeste er å vanne dem på skål, det slipper du med urtekrukke, og at de stort sett må ha vann hver dag. Spesielt basilikum. Persille osv er mer holdbart. Mine står i vinduet, der det er lite direkte sollys.
prekæs Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 basilikum nytter ikke. Timian er vanskelig, men rosmarin kan gå bra. Lag deg en liten hage ute i stedet. Er ikke store plassen du trenger. Mynte, peppermynte anisurt, gressløk, timian, sitronmellisse, lavendel er veldig villig og flerårig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå