Gå til innhold

Reise til syden i juli- 7 måneder på vei ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bestilt tur sammen med noen venner, men er litt usikker... Har utrolig lyst til å dra. men så er det jo dette baktereie-greiene da.. Uff, er det farlig...???

Jeg får vel bare ta noen forhåndsregler, og de har jeg lest mange av !

Noen som ellers har erfaringer med å reise sent i sv.skapet?? Jeg var veldig pigg sist helt fram til slutten, men nå kjenner jeg det litt i bekkenet(det kan jo bli værre).

Vi har ei jente på to år , og det hadde vært så utrolig deilig med en herlig sydentur med gode venner ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir ikke det veldig varmt?

Jeg fødte i juli 2004 og da var det varmt, sto mer i dusjen enn jeg var ute....

Skrevet

Jeg hadde ikke turt, men om du føler deg trygg er det bare å reise.

Det skal nevnes at nr 2 hos meg ble født 2,5 mnd før tiden, så det er nok derfo rikke jeg hadde turt gitt. Ønsker deg riktig god tid om du bestemmer deg for å reise.

Skrevet

er du sikker på at du får lov til å fly?noen har vel regler for sånt

jeg hadde ikke gjort det

Skrevet

1. Du kommer til å svette i hjel.

2. Du må drikke HELE tiden for ikke å smelte og 7 mnd. på vei blir du da sittende på do og tisse annenhvert minutt.

3. Det er mulig at du ikke får komme på flyet.

4. For min egen del som har født før tiden før ville jeg holdt meg hjemme i nærheten av et sykehus jeg var kjent med.

Å løpe etter en to åring i syden i juli kan bli litt hett når man er høygravid.

Skrevet

jeg ville holdt meg hjemme fordi det er som de sier over her risikabelt med tanke på at det er ganske varmt i syden i juli + at ingen svangerskap er like..

Skrevet

Jeg syns du skal reise hvis du føler deg pigg og for sikkerhetsskyld ta en ekstra svangerskapskontroll rett før du reiser. Det kan bli veldig varmt, men pass på å drikke masse vann og hold deg litt inne ved aircondition når det er for varmt.

Jeg reiste/flyttet til USA når jeg hadde ti uker igjen til termin og satt på flyet totalt 13 timer. Deretter dro vi på weekendtur til Las Vegas i juli (46 grader) seks uker før termin. Turen til Las Vegas gikk fint, men jeg holdt meg mye inne når det var så varmt. Var jo mer enn nok å finne på i casionene.... ;o)

Pass på å drikk masse vann på flyet også, og beveg deg ofte.

Når det gjelder bakterier i mat, så bare vær forsiktig med hva du bestiller deg av mat.

Man trenger faktisk ikke å sitte fast i stua hjemme hele svangerskapet vet du, selv om mange her mener det. man må rett og slett kjenne litt på formen og dobbeltsjekke med lege.

God tur!

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Nei, nei, nei.

Hør på alle de andre, pluss dette:

I uke 26 fløy jeg en totimers flytur. Tre timer etter at jeg landet fikk jeg rier, og fo å gjøre historien kort endte det godt med 10 dager på sykehus, masse medisiner som stoppet riene, pluss resten av svangerskapet på sofaen.

Kan ikke helt sikkert skylde på flyturen, men kan ikke utelukke det heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...