Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Hvordan fungerer babysvømming...har ikke vært i svømmehall på over 10 år, så dette skal bli gøy! Noe spesielt man må ha med-til meg selv og lille mini?
Søtnosmamma Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Ha med en liten matte som babyen kan ligge på i dusjen mens du dusjer og tørker deg. Jeg har som regel med 2 håndklær til mini - ett til tørking i dusjen og ett inne i garderoben. Det første blir alltid klissvått når mini skal se på alt og alle rundt seg. Ellers kan det være lurt med en babysåpe så du får bort klor. Babysvømming er gøy!! (Morsommere i bassenget enn i den varme garderoben, riktignok...)
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Vi har vært på babysvømming med vår snart 8 uker gamle datter i dag, vi. Var i vannet i ca 20 minutter. Vi må ha på en spesiell badetruse som de selger der samt sokker. Ellers er det ikke noe spes. Voksne må dusje før de går i vannet, babyene trenger ikke. Veldig kjekt å være to voksne. Om ikke begge er i vannet så i er det iallefall greit å være to i forhold til dusjing av seg selv og påkledning av barnet. Ta med noe å legge babyen på, f.eks en stellematte/underlag.
;)Renate&Gabriel+lillesøster;) Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 Eneste du egentlig trenger å ha med deg er 2 handklær til minien, og ekstra bleie. På svømmehallen her hos oss når vi var på babysvømming så hadde de stellebords matte som vi de fikk låne når vi var i garderoben:) Ha også gjerne med en god leke som h*n liker. Greit å ha om de små blir urolige når du skal dusje:) Dere kommer til å kose dere, det er så kjekt med baby svømming!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 men hvordan fungerer dusjing/vasking av baby etterpå? Dusjstrålen i svømmehallsgarderober er jo alt for sterke for en baby..
;)Renate&Gabriel+lillesøster;) Skrevet 26. mars 2008 #6 Skrevet 26. mars 2008 Spørs hvor gammel babyen er, men vi fikk beskjed om å ikke dusje dem. Dusjet meg selv, gikk rett hjem og badet gutten min og tok på nye klær osv etterpå. Vasket han litt med en baby klut i garderoben med rent vann på slik at kloren ikke skulle være plagsom frem til vi kom hjem da:)
HAPPY MOM<3<3<3 Skrevet 26. mars 2008 #7 Skrevet 26. mars 2008 Jeg gjør det enkelt... Jeg dusjer med mini på armen når vi skal ut i bassenget og gjør det samme når vi er ferdig. Bruker ikke såpe. Smører mini med hudkrem under kveldsstellet hjemme. Svømmelæreren sa at babyene ikke skulle dusje hverken før eller etter. Så i begynnelsen satt han på gulvet når jeg dusjet når vi skulle inn i bassenget. Og når vi var ferdig bare tørket jeg oss og kledde på. Jeg dusjet når jeg kom hjem. Så begynte han å krabbe så da var det like greit å ha han på armen...
Søtnosmamma Skrevet 26. mars 2008 #8 Skrevet 26. mars 2008 Der vi går er det vanlige dusjer med variabel stråle. Jeg bare holder henne i dusjen, såper henne inn og skyller (innsåpa baby blir sleip baby...).
;)Renate&Gabriel+lillesøster;) Skrevet 26. mars 2008 #9 Skrevet 26. mars 2008 Man kan godt dusje med dem etterpå, men før er jo ikke så lurt da babyen blir gald før man skal i vannet, og håndkleet vått? selv om man har med ekstrs handkle, så brukte jeg alltid 2 handkle etter svømmingen, og da ville ikke jeg likt om ett var vått.. Tenk deg selv å tørke deg med et vått og kaldt håndkle? Men alle gjør det jo forskjellig, så tror likevel ikke at en måte er mere rett enn andre;)
*smula* Skrevet 26. mars 2008 #10 Skrevet 26. mars 2008 Der vi har vært ligger det matter på gulvet i garderoben, som babyene ligger på. Greit å ha med et håndkle de kan ligge på oppå mattene. Når vi kom tok jeg av han det meste av klærne (det var ganske varmt der), så skiftet jeg og så tok jeg av bleia og tok på badetruse. Det var vanlige dusjer der og mini liker å dusje, så jeg dusjet han sammen med meg før vi gikk i bassenget. Når vi var ferdige i bassenget dusjet jeg han først. La han i lekegrinden med et håndkle under seg og et over seg. Så dusjet jeg selv og tørket meg. Da var han nesten tørr, så da var det bare å tørke litt ekstra og skifte. Tok på meg klær først og deretter han.
Bærta å babyn Skrevet 26. mars 2008 #11 Skrevet 26. mars 2008 Jeg hadde med tummy tuben som han satt neddi mens jeg dusja, nå sitter han på gulvet og leker med dusjen mens jeg dusjer så dusjer og vasker han etterpå. han med to handklær til hver. leke til garderoben er kjekt. Mariekjeks funker oxo =D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå