Gjest Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Min sønn som nettopp har blitt 3år så nyhetene på "God morgen, Norge" i dag. Jeg var på kjøkkenet og han i stuen (hvor tv er). Han så jo denne boligblokken og lurte på om gutten og jenten som bodde der inne (han kjenner ikke noen der fra) hadde fått veldig vondt. Han lurte også på om de satt fast - for det hadde han hørt noe om. (Det er første gang min gutt har reagert på nyheter - han ser jo aldri på slikt.) Hva skal man da svare? Skal man begynne å fortelle at noen fikk veldig vondt der inne, eller skal man lyve og si at alt gikk så bra så? Har jo alltid sett for meg at denne problemstillingen skulle komme når han var eldre.
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 ikke lyv. Fortell sannheten på en måte som gjør at han ikke blir skremt, men får en forklaring på spørsmålene sine. Selv om du forteller sannheten må du ikke nødvendigvis fortelle alt Lykke til
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Vi fikk samme problemstilling "11 september" Hadde ikke hørt om det før pappa kom å ba meg slå på tv`en. Det første vi såg da var flyet som fløy inn i et av tårnene! Noe pia seff fikk meg seg og spurte om.... Hennes første møte med nyhetene. Jeg fant ut at det var like greit å være ærlig med det samme. Uten å skremme henne.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå