Spirevipp med go`gutten Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Jeg føler litt press på meg for å lage hjemnmelaget middag til gutten min, syns liksom det er det "riktige". Han er snart 6 mnd, og har akkurat begynt å gi han smaksprøver på middagsglass i tillegg til grøten. Har lest litt på hipp sin nettside, og hvis det som står der stemmer så må vel den maten være vel så sunn og god som den jeg kan lage hjemme? Jeg tenker at det er mest naturlig for meg å lage mat til han hjemme når han er såpas stor at han kan spise den maten vi spiser, inntil da tror jeg nok jeg kommer til å kjøpe glass. Er det flere som velger å gi barna sine glass fremfor å lage maten selv?
Prins og prinsesse Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Hei! Det er jo ikke sånn at du er nødt til å gjøre enten eller - du kan faktisk gjøre begge deler Det gjør vi her. Snuppa er nå 6 måneder og har prøvesmakt litt mat i 3-4 uker nå. Hvis vi lager mat med potet legger jeg i en ekstra potet og en bit gulerot og lar være å salte, så kjører jeg det i stavmikseren. Maria syns det er veldig godt. Blir lettere når hun blir større og tåler litt større biter i maten...Middagsglassene er veldig gode også, og ikke minst lettvinte om du har det travelt, skal lage taco eller annen sterk mat selv eller skal bort noe sted,så vi har prøvd litt av det også. HIPP sine er veldig gode. Syntes det var veldig merkelig farge på gulerot og potetmosen først, for det så ut som de hadde jukset litt med fargen... Men etter å ha kokt og most økologisk gulerot selv har jeg revurdert det..Økologisk gulerot har faktisk sånn farge
Spirevipp med go`gutten Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. mars 2008 Ja, når vi har middag på ettermiddagen kan jeg jo gjøre det. Problemet er bare at samboer jobber så mye seint, og da spiser jeg noe lettvindt som regel, eller vi spiser seint. Uansett, jeg kan jo lage en porsjon middag og fryse ned i små bokser og se om han vil ha det. Blir jo billigere også. Så kan jeg jo gjøre som du sier, å bruke glass når jeg har det travelt, er borte etc. Huff, latskapen lenge leve...
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 jeg begynte og lage alt maten selv,en dag hadde jeg gått tom og kjøpt et glass pga dårlig tid..da nektet hun og spise..prøvde en annen gang og,men hun liker ikke glassa så den står en gang i mnd og lager lammefrikkase og kyllingfrikkase og kjøttdeig uten salt og vann i brun saus jo det er meg hehe:) jeg har alltid vært veldig imot glass,kansje fordi jeg er kokk og vet hvordan jeg skal lage god sunn mat med masse næring til henne som igjen blir billigere
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 Kan ikke du komme med oppskrift? :=) Vil gjerne lage selv, men vet ikke hvordan...
Yo&La+spire Skrevet 26. mars 2008 #6 Skrevet 26. mars 2008 Eg har bare laget maten selv fordi det er billigere og fordi eg liker å vite hva eg gir snuppa mi å spise;) Dessuten fikk eg tips om at det var lurt å venne barna til hjemmelaget mat siden det er det de kommer til å spise senere...men tror ikke de som får mat på glass nekter å spise hjemmelaget senere akkurat.... Uannsett....eg lager i store porsjoner ca hver 14 dag og det tar med ca en time. Absolutt ikke mye arbeid. Så fryser eg ned i bokser og skal vi på tur tar eg bare med en boks. Eg lager av alt mulig grønnsaker som eg blander, noen ganger med kylling eller svinekjøtt. Nå er snuppa 1 år og spiser det samme som meg visst vi er hjemme når hun skal spise. Skal vi ut rundt middagstid eller eg vil spise senere får hun noe eg har fryst ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå