Håpefull mamma Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 jenta mi var for 16dager siden på sykehuset. de syntes hun var så blek så de målte en blodprosent og da var den på 8,5(ganske lav). legen ville at jeg skulle få tatt ny prøve etter påske, noe jeg gjorde i går. da var den 7,4. det ble tatt avføringsprøve som var negativ. sykehuset kunne ikke hjelpe oss uten innleggelsesskriv, så vi dro på legevakten og fikk det med en gang. da vi kom på sykehuset, tok de endel prøver før vi fikk beskjed om å dra hjem og vente på telefon fra legen i dag. da han ringt sa han at de skulle taes nye prøver på fredag, og at han skulle ta en titt på henne. men er det ikke farlig med så lav blodprosent? synes det er skummelt og ha henne hjemme jeg nå. redd for at noe kan skje.
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Det var hemoglobin på 7,4 ja??Veldig lavt.Er hun gammel? Vil tro hun er slapp og trett?Håper dere får hjelp raskt!!
Sjokoladekaka Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Om du ammar, så ta ekstra C-vitaminar. Kanskje det går litt over i melka? Ellers kan du gje ho Sanasol( trur det går med litt til så små). C-vitamin aukar nemleg opptaket av jern, som igjen aukar blodprosenten:) Det er nok ikkje så farlig, då hadde dei nok beholdt ho på sjukehuset..
Håpefull mamma Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. mars 2008 hb på 7,4 ja. hun var 3mnd nå i helgen.hun har aldri sovet spesielt mye, så hun sover mer nå enn før. men hun sover kun 15-20min i strekk, så det er jo ikke så lenge. hun har ikke vært slapp tidligere, men i kveld har hun sutret utrolig mye.
Håpefull mamma Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. mars 2008 hun får erstatning da jeg ikke har mat til henne. så hun får i seg alle vitaminer og nok jern. så det er nok ikke det. jeg lurer sånn på hva som gjør at hun er så blodfattig.
Sjokoladekaka Skrevet 26. mars 2008 #6 Skrevet 26. mars 2008 Eg veit. Det er ikkje godt å gå å lure på kva det kan vere. Men dei finn det nok ut.
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #7 Skrevet 26. mars 2008 Den skal ligge på mellom 10,5 og 14 hos henne som er så lita.Bare følg med henne,og blir hun veldig slapp kontakt legen før.Men er det noe som feiler da siden hun var på s.huset?Kanskje det kan knyttes til lav Hb? Ikke godt å gå slik å engste seg,håper dere får vite snart!!
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 26. mars 2008 #8 Skrevet 26. mars 2008 gutten min hadde også lav blodprosent. Ikke så lav som jenta di da han hadde 10,1. Fikk beskjed om å ta tilskudd av jern. (han er 14 mnd gammel) Har nå gått oppover og oppover, tatt blodprøver hver 14 dag. sist var det 12,8 (hurra) Skal til sjekk fredag for å utelukke ulike ting og tang, men svigerinnen min sa at mange barn blir født med for lite jernlager (spesielt de osm er født for tidlig) og at dette bare må fylles opp, så er de friske - men fint at dere blir sjekket da. Enig med de over her, hadde nok ikke sendt dere hjem dersom de var veldig bekymret ! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå