Gå til innhold

Jeg har ikke skriver, kan jeg skrive CV for hånd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble oppringt i dag om å komme på jobbintervju i morgen, og har jo ingenting klart så fort :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig. De kan jo ikke kreve at du har printer. Men du bør nok skrive så pent du kan. Kråketær er ikke akkurat det smarteste trekket :)

Skrevet

Hehe, skal skrive så pent jeg kan! ;)

Men på CV`n så tar man vel bare med det som er relevant til stillingen sant?

Skrevet

Jeg mottar endel søknader/cv på jobben.

Mange av disse er faktisk skrevet for hånd. Synes det ser mer profft ut med maskinskrevet cv.

Kommer litt an på hvilken type jobb dette er, jeg jobber innen helsesektoren.

Hvis du ikke har venner/naboer du kan stikke bort til for å få lånt skriver, ville jeg absolutt skrevet den for hånd.

Bare sørg for at du bruker pen hånskrift og at den er luftig og oversiktlig. Det går sikkert kjempebra.

Lykketil

Skrevet

Jeg låner skriveren på biblioteket jeg, når jeg ikke får skrevet ut hjemme.

En CV kan du jo lagre på mailen din, hente den frem på en data på biblioteket og skrive ut.

Jeg bruker online som mail. Da sender jeg CV til meg selv. Så går jeg på biblioteket og logger meg på mailen via www.online.no henter cv og skriver ut. Betaler vel 1 eller 2 kr pr utskrift.

Skrevet

Jo har jo bibliotek her, men nå er det vel litt for sent:S Skal være der kl 09.00 i morgen tidlig..

Dette er i helsesektoren :)

Skrevet

...og det kan du selvfølgelig også gjøre til noen du kjenner. Sende mail og hente den ut. Hos naboen feks.

Skrevet

NEI! NEI! NEI!

Ha CV'en klar i hodet, gi en klar og god fremstilling under intervjuet om hva du har foretatt deg tidligere.

Og så tar du med deg en mappe med vitnemål, attester etc i original.

Spør de om CV, så si at intervjuet kom brått på, og at de får OPPDATERT CV tilsendt på epost. Få med deg epost-adressen.

De andre kan du høre på om jobben verken krever skriveferdigheter, datakunnskap eller hjerne.

Den kom rett fra levra gitt. Lykke til på intervju.

Skrevet

Hehe, jo kunne gjort det.. Men jeg kjenner 4 stk i denne byen, og to av de er bortreist og de andre to bor så langt unna meg og jeg har ikke bil for tiden :(

Skrevet

Da har du fått svar fra ei som jobber i helsesektoren. De er ikke så nøye på det (og det tviler jeg ikke på).

Uansett, lykke til.

Skrevet

Alienbud:

Ja det var egentlig en god ide. Nå har jeg ikke NOE av papirene mine her, de ligger i en safe i hjembyen min, men jeg skal få de sendt nedover hit så snart som mulig. Så jeg er uansett nødt til å si til dem at papirene må dem få senere. Men jeg har i hvertfall snaket med min tidligere arbeidsgiver som mer enn gjerne vil være referanse for meg :)

Skrevet

Send den til deg selv på mail, og så sier du at hvis de vil ha den med en gang kan du skrive den ut fra mailen din.

Enda bedre, hvis du har en minnepinne, legg den inn der så kan du skrive den ut hvis de vil ha den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...