Gå til innhold

Hvordan får man den lille til å sove om natten?


Tonjecs

Anbefalte innlegg

Det nyeste tilskuddet til familien er liker å være våken om natten, og aller helst bli båret rundt eller bysset i armene.

Den nybakte mor(meg) har store sorte ringer under øynene.

Hva er det jeg skal gjøre eller eventuellt ikke gjøre??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei...

hadde villet prøv og holt bebin litt våken på kvelden og dagen det gjør vi her. og gir han god mat rett før vi skal legge oss. for når han har vært våken da og er mett da blir han trøtt. så legger han i sengen og da sovner han fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Ikkje la han sove lengre enn 2 timer om gangen på dagen, og gi masse mat i løpet av kvelden:)

og viktigst av alt, ikkje la han bli overtrøtt... da er det umulig å få han til å sovne av seg selv;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvnn avler søvn når de er så små.

 

Mini her sover opp til 5 timer på dagen og sover hele natten med unntak av en matpause rundt 3-4. Og da er hun i seng kl 21.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter ikke med nattesøvnen, jenta vår sover om natten, men hun skal ha mat ofte (ca hver 2.time...) om natten. Ang det med at søvn avler søvn, jenta vår sover som oftest maks 30 min om gangen om dagen, er vi heldig kan hun sove 1-2 timer i vogna en gang. I dag kan jeg tenke meg at hun har sovet ca 3 timer totalt fra kl 08.00 i dag tidlig og til kl 21.00... Så vi har en jente som sover lite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei,,,,jeg har og ei tulle som er tre mnd 24 mai.ho sover fra 22,,,, til 08 .men har to gutter som var slik som din.Det jeg gjorde var å bade de hver kveld,,,,,,til samme klokkeslett,,,,, å gi mat å så i seng .Fast hver dag og hvis de ville opp etter d så gikk jeg inn på rommet og bare snakket til de ,,,,,,, i starten var d tøft m en del hyl og skrik,,men så lenge de vet at man kommer så roer d seg etterhvert.Og er d mat tid om natta så er d kun mat og ingen kos .Høres kaldt ut men fungert på to barn.... Dette er jo bare råd håper d kan hjelpe .Hvis du ikke allerede har fått natta;)))))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi han godt med mat før han skal legges, ammer du spe gjerne på med flaske. Prøv å lær barnet til å finne søvnen selv i egen seng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyguiden! Mitt barn har fra 2 mnd sovet hele natten og på eget rom. Babyguiden er ei bok som kan kjøpes på nettet. Alle jeg kjenner som har fulgt dette opplegget har vært veldig fornøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

start med faste ligge rutiner, raskt. sverre sover fra kl 20.30 til 08.30 hver natt og på dagen sover han dupp ca kl 11.30 til 14.30. startet med faste legge rutiner hver dag. han har også en dupp kl.17.00 te ca 19.00

men alle barn er forskjellige så du må finne ut hva ditt barn liker.

men jeg har en regel som funker for meg, fra første skrik teller jeg til 50 før jeg går inn. å da gir jeg han bare smukken og stryker han over hode å sier god natt ingen ting annet. første gangen tror jeg at jeg telte hvertfall til 1 mill. men stahet er litt bra

lykke til med tilskuddet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...