Gå til innhold

6 uker - når legge de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hvordan ser deresettermiddaG/ kveld ut? her er det ingen rutine enda med klokkesletter men prøver åfå henne i seng mellom 9 og 11=) da sover hun et par timer til neste måltid

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har også en liten en på 6 uker.

Det er lite rutiner på dagtid enda...

Men på kvelden legger vi ham sånn som dere, mellom 21 og 23.

Da sover han faktisk mellom 3 og 6 timer. Så er det stell og pupp, og han sover nye 2-3 timer. Slik har det vært i snart 3 uker nå, så det virker som om vi har kommet inn i en fin rutine. Men på dagtid er det vanskelig synes jeg, kommer nok etterhvert det...

Kveldene er forresten litt rotetid her i huset, han er sulten og trøtt om hverandre, noe som ikke er den helt beste kombinasjonen...!

Skrevet

3-6 timer hørtes herlig ut!!!! problemet her er at hun sliter med å sove på kvelden og er så overtrett at hun sovner ved puppen den siste ammingen og får ikke i seg noe mat... dermed våkner hun kjapt igjen etter vi har lagt henne!! slitsomt! vet ikke helt hvordan jeg skal snu den trenden...

Skrevet

Hmm, slik er det litt her også.

Men det hjelper å gi hyppig mat på kveldene, for man har litt mindre melk, og de spiser litt mindre. Så hvis man gir hyppig mat har de mere å gå på til natten. Ikke alltid like enkelt å få til, jeg vet, men prøv!

Skrevet

har pt så ofte... prøvd men vil ikke ha mat så ofte! hva mener du med hyppig? hver time? her er det helst 3 timer mellom på dagen og 2 på kvelden.... 7 måltider i døgnet

Skrevet

Når dere legger babyene, er de våkne da og sovner av seg selv, eller sovner de hos dere først og blir lagt etterpå?

Har en jente på 4uker og lurer på hvordan det blir fremover.

Skrevet

min sovner ved puppen=) sovner kun av seg selv på dagen i vogna!

Skrevet

Hei!

Jeg har tvillinger på 4 uker og vi har kommet inn i en veldig fin rytme. De får siste måltidet i 22-23 tida og da sover de til ca kl 4. Da får de mat igjen, legger de på nytt i senga og sover da til kl 7-8.

Jeg bader de alltid hver kveld før siste måltid. Da sover de mye bedre. Vi bruker ikke lang tid på badingen. 5 min pr baby :) og det er det verdt med tanke på de ekstra timene med søvn dette har ført til på natta.

Jeg ammer ikke mine gutter ( bare koseamming innimellom), men pumper meg og gir flaske. Nå spiser de 100 ml ved hvert måltid. Det at jeg vet hvor mye de har spist hver gang har hjulpet oss til å få gode rutiner. Da slipper vi at en av dem våkner igjen etter en time og vil ha mer mat.

Et varmt bad og et godt siste måltid før natta er å anbefale :)

Skrevet

Mini blir lagt til våre behov for at vi skal få en god natt.

Funker veldig fint til nå.

Får siste måltid ca 22.30-23.00 sover til 04.00 før mattid igjen og våkner ikke før ca 06.00-07-00 for ``frokost``

Skrevet

Helsesøster anbefalt og prøve og gi de mat før leggetid for da hjelpe vi de inn i god dyp søvn på mett mage.

Selv om mini her får mat i 21 tiden så våkner jeg han og gir før nattetid.

Skrevet

Og en liten ting til :)

De to siste dagene har vi vært ute i flere timer på dagtid. Guttene har da sovet i vogna. På kveldene har de også sovet bra ( Sover så søtt nå ) Så det virker som mye frisk luft på dagtid gjør dem trettere til kvelden.

Skrevet

Min lille jente på 6 uker legger seg som regel for natten mellom 21:30 og 22:30 hver kveld, så våkner hun for første måltid etter 4,5 time, sover da vanligvis 3 timer etter det..

Skrevet

Vi føler oss ganske heldige. Vår lille på 7 uker har en soveøkt på natten på ca 7 timer. Det har hun hatt i mange uker. Vi legger henne når det passer med siste måltid, en eller annen gang mellom 21 og 23. Da sover hun som sagt i ca 7 timer før hun skal ha mat igjen. Så sover hun ca 4 timer igjen etter det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...