Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Vi hadde gryterett, var studenter og hadde ikkje så god åd.. venter nr.2 til sommeren, tenker kanskje vi skal ha grillfest eller noe slikt i anledning dåpen.. hvem bestemmer om d skal vere steik og slik fancy mat?? jo d er du d.. er ikkje maten d kommer an på vettu:-) dåpen er for arnet, men eter barnet maten?:-) lykke til! ps! betasuppe e jo kjempegodt:-)
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Hjemmelaget (regner ikke med at du mener bokse-suppe ;-) suppe er jo kjempegodt og som tips kan du jo bake (eller be familie eller venner kan bake) rundstykker og ha litt forskjellige frø på (sesam, valmue, solsikke,gresskar-frø m.m.) så ser det ekstra "festlig" ut :-) Lykke til!
allegodetingertre Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 Vi tenker selv på å få en venn som er kokk til å lage en god suppe til oss og kjøpe diverse godt brød til. Ellers tenker vi på en god gryterett laget med elg el.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 Hadde jeg visst at jeg fikk betasuppe i dåpen, hadde jeg ikke komt!! hehe!!
ohayoo Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 I Trøndelag er betasuppe festmat (selv om vi da kaller det Innherredssodd)... Vi har ikke plass til å sitte ned å spise, hvis ikke kunne dette vært et alternativ for oss også.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #7 Skrevet 12. juni 2008 Suppe er da bra nok middag i dåp. Var selv i dåp der de serverte småsuppe... alldeles nydelig. Go for it!
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2008 #8 Skrevet 20. juni 2008 Nei og nei! Man serverer da ikke betasuppe i en barnedåp. Har vært i mange barnedåp og aldri fått servert betasuppe. Mulig man kan ha det som FORRETT ,men IKKE hovedrett. Hadde jeg servert betasuppe,hadde nokk gjestene blitt veldig skuffet:-( Prøv å finne på noe bedre! Jeg hadde blitt skuffet over å blitt servert suppe til,dessverre.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2008 #9 Skrevet 20. juni 2008 det hadde vi.med masse gode deilige grønnsaker og masse deilig godt kjøtt; pappa er verdens beste kjøttsuppe lager:) gode rundstykker og flatbrød.......og de som ikke vil spise det kan ta seg en tur åp mc donald..hehe:)
Glad i høsten Skrevet 21. juni 2008 #10 Skrevet 21. juni 2008 Hey;) Synes ikke det finnes noen bestemte regler for hva man skal servere i dåp! Som noen skrev her, det er jo for barnet, først og fremst. Det er ikke noe gæærnt eller riktig å servere i en dåp! Vi har alle ulike skikker, og en annet ting... Det er jo artig med noe nytt!!! Jeg har aldri fått betasuppe i dåp, men hadde for all del ikke blitt skuffet hvis jeg hadde fått det. Den suppa er jo god!!!! Ikke hør på de firkante A4-folka, som ville blitt skuffa over betasuppe!
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 22. juni 2008 #11 Skrevet 22. juni 2008 Jeg hadde nok blitt litt skuffa viss jeg hadde fått suppe til middag. For meg er dåp en slags festdag,med festmat. Da serverer man gjerne det beste man har liksom... Og for meg er ikke suppe festmat. Men men,alle er ikke like:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå