Joda, jeg vet best! Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 I tråden om Lidl, så skrev du: Før Rema tar over Lidl skal det godkjennes av konkuransetilsynet, de har frist til 9 april. Hvis ikke så er det overdragelse den 1 mai. De ansatte vil måtte søke på jobb i da den nye Rema`n som kommer i lokalene. Hvor har du fått det i fra at de Lidlansatte må søke jobb i Rema? Og hvem har sagt at det blir Rema 1000 i alle lokalene til Lidl? Dette stemmer absolutt ikke, jeg jobber i Lidl selv og dette ligner ikke noe av de beskjedene jeg har fått.
Mine 3 småtroll! Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Dette var da på nyhetene 100 ganger for en måneds tid tilbake. Rema tar over alle Lidl butikkene og selvfølgelig kan de kreve at alle ansatte søker på nytt. Rema har jo ingenting med Lidl å gjøre. Irismor har nok rett
Joda, jeg vet best! Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. mars 2008 Nå må ikke du komme her å uttale deg om noe du tydligvis ikke har peiling på. Hvor har du det fra at de Lidlansatte må søke på jobbene sine? Her er sitat fra Ole Robert Reitan fra pressekonferansen de hadde da det ble klart at de hadde kjøpt opp Lidl: - Alle de Lidl-ansatte beholder jobbene sine i Rema-systemet, opplyste Reitan. sånn jeg forstår det, står det ingenting om at de Lidlansatte må søke på sine egne jobber. Her kan du lese hele innlegget: http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/03/14/529742.html Slutt å snakk om ting dere ikke har peiling på!
Gjest irismor Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 At Lidlansatte må søke nye jobber i Rema er proforma. Ansatte som blir kjøpt opp må ha nye kontrakter og Rema står faktisk fritt til å se om de vil ha "enkelte" ansatte. De er ansatt hos Lidl ikke hos Rema. Sånn er det for alle som blir kjøpt opp av andre. Og en annen sak det er faktisk ikke godkjent av konkuransetilsynet enda om Rema får kjøpe opp Lidl sine lokaler og "ansatte" Jeg har badet snuppa og lagt henne har derfor ikke sett at du har ropt c",)
Joda, jeg vet best! Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. mars 2008 Akkurat det med at konkurransetilsynet må godkjenne kravet er jeg klar over, det jeg reagerte på var at du skrev at vi må søke på våre jobber igjen. Jeg har fått brev fra Lidl om at min jobb er sikret, og da stoler jeg på det.
Gjest irismor Skrevet 26. mars 2008 #7 Skrevet 26. mars 2008 Da har sikkert Rema og Lidl inngått en avtale som også gjelder Lidls ansatte. Bra for dere slik at dere ikke mister jobben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå