Gå til innhold

hva slags salve ved rød stump??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ei jente på snart to som har litt rødt utslett bruker vanslivis sink salve men noen som har et annet forslag??vet om noe bedre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker Sebamed spesialsalve til jenta mi på 2,5 år når hun blir sår.

Skrevet

Har brukt Inotyol salve (kjøpt på apotek). Syns den har vært veldig fin til såre barnestumper.

Skrevet

A-creme!! KJEMPE fornøyd:)

Bruker den til det meste:)

Fåes på apoteket!

Skrevet

Weleda, får i helsekost og noen barneutstyrs-butikker... Ikke no natursan her i huset, for å si det sånn. Weleda er litt dyrere enn mye annet, men etter min mening er det virkelig vært det! Slippe alle dritten som er i mange andre produkter...

Ellers er det jo lurt å la det få lufttørke...

Skrevet

vet du at jeg har ved et par anledninger endt opp med potetmel.

det er altså helt sant og dette var såre rumper som ingen salve bet på. potetmel hjelper ikke le.

Skrevet

Min gutt hadde omtrent aldri sår stump, men de få gangene så var det helt enkelt potetmel som gjorde susen. Billig og bra :)

Skrevet

Potetmjøl er effektivt. Fungerer ikkje dette bør du prøve Inotyol. Weleda er og god, men inotyol er kraftigare. Vi har prøvd det meste pga lamma lukkemuskel hos toåringen vår (dvs det kjem avføring heile tida viss avføringa er blaut). Vi har brukt weleda førebyggjande, og bytta på potetmjøl og inotyol ved sår stump.

Skrevet

weleda sink eller potemjøl skal gjøre susen....

Skrevet

potetmel er billig og effektivt.

Skrevet

Weleda Calendula sinksalve. Den får du kjøpt på helsekosten og smart club. Den inneholder ringblomst, som lukter godt, men det beste av alt er at det ikke er tilsatt parfyme, parabener osv. Når sønnen min har vært skikkelig sår, har jeg bare klemt salven ut på rumpa hans og latt bleien gni det inn fordi han har vært veldig sår. Ved neste bleieskift har stumpen vært helt fin igjen. Virkelig å anbefale. Tror den koster ca 80,-, men er utrolig drøy.

Skrevet

Vet at min mor brukte Johnsons baby powder på broren min, men aner ikke om dette pudderet fortsatt har noe for seg.

Skrevet

Aloe Vera gele har funka flott her! Er helt avhengig, til det meste......

Skrevet

Aldri brukt noe annet en A-creme. Den er helt utrolig!!

Skrevet

Tena sin barrieresalve!! (necesse het den før). Den er helt gull.

Men viktigst er egentlig hva du vasker med, snarere enn hva du bruker på den røde stumpen. Myke mesoft-kompresser (apotek) i lunkent vann. Har brukt det siden førstesnupp var nyfødt, og har vel hatt to runder med det jeg vil kalle rød stump. Og hun er 2 år nå. :o)

Skrevet

Jeg anbefaler også Inotyol salve fra apoteket. Har en gutt som har hatt litt diare og blitt veldig sår. Har smurt på kvelden og det såre har vært borte på morgenen;) Helt suveren salve.

Skrevet

Karite fra Johannesklinikken. Den består utelukkende av rent plantefett og bør være i alle hjem. Bruksområdene er mange! Den kan bestilles på biovital.no eller gjennom en helsekostforretning eller hudpleiesalong som fører produkter derfra. Billig og meget drøy i bruk.

Skrevet

Jeg anbefaler Aselli sårsalve, kjøpes på apotek. Det er en sinksalve som også inneholder tran. Jeg har brukt den på datteren min siden fødsel, hun har hatt mye plager med sår rumpe, og ingen andre salver har hatt samme effekt. Har prøvd Inotoyl også uten å bli like imponert. :)

Skrevet

Helt enig. Aloe Vera gele er faktisk det beste. Den legger seg som ei tynn beskyttende hinne over det såre området, og beskytter godt. Sår stump blir borte i en fei :-)

Skrevet

Har brukt Inotyol jeg også. Guttungen ble veldig fort sår da han var liten. Virker superkjapt.

Dessuten har jeg prøvd den selv etter jeg hadde magesyken en gang, hjalp med en gang!

Anbefales!!!!

Skrevet

Jenta vår på to år, sliter innimellom med veldig sår stump, noe som sikkert kommer av at avføringen innimellom er mere "sur" og løs. Hvis hun da i tillegg har gått med bærsje-bleia litt for lenge -f.eks. at hun har bærsjet i det hun har sovnet eller no, så ser jo stumpen hennes helt forferdelig ut, stakkar...

Det som virkelig har vært til fantastisk hjelp her når stumpen er sår og kanskje også rådig, er krystallfiolett. Virkelig å anbefale!! Den fås kjøpt på apoteket,og er gull verdt å ha stående i skapet på badet. Det er en lilla væske som påføres med vattpinne -pass på å ikke søl på noe, -flekker på tekstiler, møbler og baderomsinnredning er så og si umulig å få av.

Væsken tørker inn i huden rimelig kjapt, og kan gjerne få et lag med en god sink-salve over seg. Har ikke vært borti noe som er mer effektfull på såre stumper! (kan også brukes på annet eksem/utslett).

Skrevet

tusen takk for alle råd:) godt å ha dere her:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...