Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor igår, å da hun målte magen min målte hun 23cm.

Og jeg er 20+2 idag. Forsto det slik at dette er veldig høyt.

Kan dette ha noen konsekvenser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann...jeg kan desverre ikke svare på spørsmålet ditt... har ikke tatt dette målet enda... men ser du skriver "dytt"..... hva er meningen med detr? sert flere gjør det, men jeg sjønner ikke hva det betyr.. hehe har lurt lenge, så måtte bare spørre..hehe

Skrevet

De kommer sikkert til å følge ekstra mye med målene dine, og om de syns de er for høye blir du nok sendt på ekstra ultralyd for å sjekke at alt er ok.

En av grunnene til høye mål er for mye fostervann, en annen at du bærer stort barn, eller, det kan være at du rett og slett bærer magen sånn at den "henger utpå".

Jeg har vært til to ekstra ultralyder pga høye sf-mål, har mye, men innenfor normalgrensa av fostervann og baby som er litt over gjennomsnittet stor. I tillegg til at magen henger og dingler helt på yttersida av kroppen :)

Skrevet

Og når man dytter et innlegg er det for at det skal komme lenger opp på lista så flere kan se det :)

Skrevet

Jeg ligger høyt på sf mål, men fikk konstatert at gutten er 1% mindre enn gjennomsnittet på ultralyd i dag. Er 28 uker nå. Det viktigste er at du følger din egen kurve.

Skrevet

Okei. Tusen takk for svar :)

Skal til jordmor neste mnd igjen og da skulle vi se om jeg skulle på ny ultralyd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...