Gjest Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Vi har funnet ut av hvis vi skal klare utgiftene, må vi kutte KRAFTIG ned på antall gjester til middagen, og heller be tanter, onkler, venner osv til kaffen. Jeg vil tro at de fleste egentlig "forventer" å bli bedt til middagen også, så nå synes jeg det er veldig vanskelig å formulere invitasjonene! Hvordan skrev dere invitasjonene, når gjestene kun skal få komme i kirka, til kaffen og til festen etterpå? Det vil jo altså bli et "gap" i dagen hvor de ikke får komme. Forøvrig bor de fleste i nærheten, så det vil ikke være noe problem for dem å vente, sånn sett. Håper på gode råd, så jeg slipper å få 50 furtne kake-gjester på nakken! =)
Maritbrud Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Vi formulerte det slik: Kjære xxxxxxxxxx Vi vil med glede invitere til vårt bryllup xxx dato xxxx Vielse i xxxxxxx kirke kl. xx.xx, Adresse xxxxxxxx Bryllupsfest på xxxxxxxxxxx kl. xx.xx Adresse xxxxxxxxxxxx S.u. innen 01. februar til xxxxxxx på tlf xx xx xx xx Toastmaster: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Antrekk: pent Hjertelig velkommen hilsen xxxxxxxxxx og xxxxxxxxxx Eneste forskjellen i teksten til de som var invitert til middag var at det stod "Middag og fest" i stedet for bare "Bryllupsfest" (og annet klokkeslett selvfølgelig).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå