Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 og ikke alle? er det når symfusemålingene avviker fra normalen eller no?
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 sykdom på undertegnede her i gården i alle fall!
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 For meg var det fordi jeg ble gravid på prevensjon, og ikke har hatt mens siden forrige fødsel, så jeg hadde ingen anelse hvor langt jeg var på vei. Derfor ville de ha to ul'er med litt mellomrom for å være sikker på hvilken termindato de skulle sette
Kjærlighet <3 Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 Jeg fikk med nummer en fordi jeg ble sendt til sykehuset fra legevakten pga veldeig dårlig form. Hodepine, kvalme og lite liv i magen... Dem sjekket meg grundig og fikk ul for å se om babyen hadde det bra. Da oppdaget dem vekstavvik på -24%. Så ble satt opp ny time til vekstkontroll for å se om det kunne være morkakesvikt eller om babyen rett og slett bare var liten. Heldigvis visste det seg at babyen bare var naturlig liten:-) Med nummer to rakk jeg ikke ordinær ul pga flytting, men fikk likevel komme for å sjekke at alt var i orden når jeg var i uke 24, også denne gangen fant dem vekstavvik i minus rundt 18-20 % mener jeg å huske... Derfor fikk vi igjen vekstkontroll et par uker senere. Også denne gangen fulgte babyen sin egen kurve:-)
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 Det er også noen som får det "by default" på grunn av for eksempel medisiner eller sykdommer - uten at det nødvendigvis er grunn til å tro at det er noe galt. Jeg får muligens vekstkontroll mot slutten fordi jeg er epileptiker (sykehuset er litt i tenkeboksen i og med at jeg er medisinfri), og hadde jeg tatt medisiner for det i svangerskapet hadde jeg måttet inn til langt flere UL både tidlig og senere - deriblant altså vekstkontroll.
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #6 Skrevet 26. mars 2008 Fikk vekstkontroll pga utflatende sf mål ved førstemann og han ble derfor født i uke 34 pga at vekstavviket var for stort. Hadde det bedre utenfor magen. Med nr 2 fikk jeg vekstkontroll i uke 30, for å passe på i tilfelle det samme skjedde igjen. Men heldigvis ikke noe vekstavvik da:) Nå med nr 3 tror jeg ikke jeg får noen ekstra ul siden alt gikk så bra sist.
Muffemor og lille Ida <3 Skrevet 26. mars 2008 #7 Skrevet 26. mars 2008 Hos meg er det også sykdom på mor som gjør den ekstra oppfølgingen. er til undersøkelse hver annen uke ca. Hvor ofte er dere andre?
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #8 Skrevet 26. mars 2008 Hos meg er de fordi sønnen min på snart 2 år var på 4,5 kg. Måtte ta haste-snitt fordi han satt fast. Må må vekstkontroll for å se om denne babyen blir like stor og om jeg må ta ks denne gangen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå