Gå til innhold

Ukehandel - sjokkert....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mye prat her fant jeg ut jeg skulle lage ukemeny og

handle alt på en gang...

Den ble seendes slik ut:

Onsdag: Paste de Rome (kj.deig + sopp + paprika + glass)

Torsdag: Spanskgryte m/kylling og ekstra paprika

Fredag: Torskefileter

Lørdag: Biff

Søndag: Stekt ørret

Mandag: Lasange

Tirsdag: Toscana kylling (pose)

Dro og handlet matvarene + litt andre ting vi trenger.

Kom til kassen og skulle betale.

DET BLE IKKE MER ENN KR 495,-.....

Jeg må ha glemt noe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fikk du med brød, melk, pålegg osv osv eller var det bare middagene ?

Uansett smart å handle en gang i uka ja! Har så smått begynt med det selv :-)

Skrevet

Jeg var på ukeshandel i går og kjøpte mat og flere vaskeartikkler for 1000 kr. Det var middag for en hel uke, og alt av pålegg/melk/ og andre basisvarer siden vi tømte det meste før påske. Etter vi begynte å ukeshoppe, med supplering av melk og brød om vi ikke baker, sparer vi nesten 2000 kr i mnd. Blir ikke så mye tull heller.

Skrevet

Middag til rundt 70 kr for 3 mennesker er jo ikke vanskelig å få til.

Var dette forresten med alt av grønnsaker, potet, ris og tilbehør etc?

Skrevet

Det var middag med alt tilbehør, noe vaskemiddel, noe pålegg

og litt snop. Melk og brød tar vi etter som vi trenger det.

Skrevet

Helt genialt å handle stort en gang i uka ed planlagt meny og heller fylle på med melk/brød og salat/frukt.

Vi sparer ca 2-2500 i mnd på det, 5 stk...slutta helt å handle alt dilldall som ble handla da vi handla 3-4 ganger i uka og mer...

Bruker ca 1500kr i uka vi, da er personligpleie, bleier og husholdning og alt annet inkl med matvarene.

Kunne sikkert kutta mer også, men da hadde det nok gått utover variasjonen som vi er så glad i..og litt kvaliteten på varene.

Skrevet

vi gikk også ned en god del på storhandling. bruker prøve få til å handle for en måned av gangen. blir som oftest en del etterfylling, men det er mest ferskvarer. setter ikke opp noen middagslister jeg da, men handler storpack og sammenligner priser. blir stort sett på kiwi ettersom vi har trumf, men noe handles også på obs stormarked og rema 1000( må feks på jakt etter melk ettersom kiwi suger på å bestille den typen melk jeg må ha).

en stappa handlekurv bruker komme på sånn ca 1500. vet ikke hvor mye vi havner på alt i alt i måneden, men bruker en del melk og det drar opp prisen ganske kraftig ( koster nærmere 20 kr litern)+ litt andre ting

Skrevet

Ja jeg skjønner ikke hvordan det kan være mulig å spare så mye på ukeshandling jeg, men det gjør vi søren meg :)

Uansett når jeg drar i butikken kommer det alltid på rundt 1000 kr, omd et så er middag for en dag eller hele uken hehe..

Skrevet

Skjønner ikke hvordan dere får det til... Den menyen der koster mye mer en 495 kr med mindre du har en del liggende i fryseren..

Skrevet

haha jeg var og handla middag for denne uka og det kom på 300kr:P

MEN det skal sies at jeg har kylling, kjøttdeig og kjøtt i fryseren:) er så heldig og bor rett ved grensa til EUland, så kjøper kjøtt osv. 1 gang i mnd. ca(eller maks 1gang i mnd. egentlig) for ca 1000kr og sparer dermed maaaasse:)

Har også begynt med ukeshandling, bestemmer oss hva vi skal ha også kjøper jeg melk, brød osv. som vi trenger underveis. Men kjøpte også pålegg osv. når jeg handla i går nok for minst 1 uke:)

Tips: rema 1000 har "billig" versjon av gilde pålegg, fjord et eller annet! Ofte har de også prisa ned kraftig på ting som går ut på dato om noen få dager! Så har kjøpt pølser til under halv pris som bare går rett i fryseren:)

Skrevet

Har faktisk ikke mye i frysen. Handlet på Rema og der er det

billig.

F.eks Frossene hele ørret fra Peru kr 15,- stk, frossen

kj.deig kr 19,- stk, pakke med frossene torskefileeter kr 20,-

osv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...