nick_342104 Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Sår under forhuden NYTT 14:29 26.03.2008 Min gullgutt på snart 3 år har fått sår på tuppen av penis under forhuden. Noen som har et godt råd for hvordan jeg skal behandle det? Han godtar at jeg vasker der men det har likevell blitt irritert. Har brukt silulen salve men det ser ikke ut til å hjelpe.
Mom2Two Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Du bør ikke bruke salve eller vaske med såpe. Kjøp engangssprøyter og sterilt saltvann på apoteket, så sprøyter du bare dette inn under forhuden, så får du skylt gjennom. Det hjelper raskt. Ikke bruk salve der!
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 Må si meg enig med hun over, man skal ikke vaske under der i vanlige fall. Men om den er irritert nå: skyll med saltvann (NaCl), la lufttørke. Om det blir betent bør du få en lege til å se på og få utskrevet en betennelsesdempende salve. Tror du bør unngå sinksalve på der, forsøk evt med feks bacymicin (usikker på skrivemåte).
nick_342104 Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. mars 2008 Takk for svar. Det er akkurtat det jeg har lest at det ikke bør vaskes der men nå som han har klaget på vondt i "tissen" måtte jeg sjekke og det så ikke godt ut. Er usikker på om det er betent eller bare sårt faktisk. Vet dere hvor raskt det vil bli bra med saltvann? Tenker på om jeg kanskje bør få han sjekket hos fastlegen før helgen. Liker IKKE legevakten. Usikker mamma som syns veldig synd på gullgutten sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå