Mamma til ♀♀ & ♂ Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Vesle jenta mi har omgangsyke tror jeg. Har spydd en gang, 2 diarebleier, har temp på 38,1 og sover sin 3 lur akkurat nå. Hva kan jeg gi henne? Spise og drikke? Må dra i butikken etterpå og handle inn. Typisk dette, da kommer vel eldste jenta mi også til å få dette da....
Sånn kan det gå Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 "...da kommer vel eldste jenta mi også til å få dette da...." Og du...og mannen din... ;-)
Mamma til ♀♀ & ♂ Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. mars 2008 Uff og uff!!! Å spy er det værste jeg gjør!!!!
Sånn kan det gå Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 Samme her. Vi hadde en runde her rundt helga før palmesøndaghelga hvor vi spydde alle 10, og så fikk sannelig de 3 minste en ny runde i palmesøndagshelga. :-/
Mamma til ♀♀ & ♂ Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. mars 2008 Vi har aldri hatt omgangsyken her i huset mens vi har hatt barn. Kjempe mange år siden jeg spøy på den måten. Hva gav de barna og drikke og spise? Orker vel ikke så mye mat men drikke kanskje? Har hørt eplemost og farris?
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 26. mars 2008 #6 Skrevet 26. mars 2008 Oktavistar alle trenger ikke bli smittet av omgangssyke. Ja jeg vet du har mye erfaring med stor familie osv. Men omgangssyke trenger ikke smitte alle, hvis enn er nøye med handhygiene og kokevasker håndkler og sengetøy så trenger ikke alle bli smittet. Guttungen hadde omgangssyke i 2006, eneste gangen han har hatt det, jeg og gubben slapp unna da, det har gått i bhg etter den tid men han har sluppet unna. Jeg og gubben hadde det i september, guttungen slapp unna da.
Sånn kan det gå Skrevet 26. mars 2008 #7 Skrevet 26. mars 2008 De minste var det meste av tiden sultne mellom takene, så det vanskeligste var å prøve å hindre dem i å spise så mye for når de spiste spydde de jo igjen ikke lenge etterpå. Ellers fikk de spise og drikke det de hadde lyst på, og det så ikke ut til at det varte noe kortere/lengre uansett hva de fikk i seg eller ikke.
Sånn kan det gå Skrevet 26. mars 2008 #8 Skrevet 26. mars 2008 Selvfølgelig vet jeg at ikke alle trenger bli smittet fordi om man har omgangssyke i huset. Den runden jeg nevnte i mitt innlegg er faktisk første gang noen sinne at alle i vår familie har vært syke samtidig. Innlegget mitt var jo bare rett og slett ment som litt lett "erting" til HI. Litt humor må man jo kunne ha?
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 26. mars 2008 #9 Skrevet 26. mars 2008 Vi er akkurat ferdig med en runde omgangssyke for ettåringen, og både pappa'n og jeg *bank i bordet* slapp unna. Vask hendene kontinuerlig, det skal visst være smart. Gi en blanding av farris/eplemost å drikke, mme er greit i motsetning til hva de trodde før (vanlig melk også - fikk beskjed fra legevakten), mat er ikke viktig men få i henne væske så ofte du kan. Vesla mi ville bare ha litt kjeks etter 5 dager, nå har det gått 7 dager og hun er fortsatt ikke veldig gira på mat :-/ Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå