fru lykkelig Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Jeg bare lurer på hvorfor folk velger å vite kjønnet på forhånd. Jeg har egentlig ikke lyst til å vite kjønnet denne gangen. Fikk vite det sist og her lyst til å kjenne på følelsen av hvordan det er å få en baby på magen uten å vite hva det er. Men samtidig liker jeg ikke å gå gravid, kanskje jeg kunne glede meg litt mer over svangerskapet hvis jeg visste litt mer hvem som var der inne. Handle inn litt babyklær osv... Hva er bakgrunnen til dere andre? Hvorfor ville dere vite kjønnet?
Gjest mphs Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Vi ville vite det for å få ett mer personlig forhold til kjønn og kun tenke på navn til ett kjønn. Kjøpe inn klær og forberede her hejmme. Syns det var veldig fint å vite kjønnet sist og ville det denne gangen også. Nå får vi jente nr.2 så da har jeg nå i graviditeten gledet meg over at vi kan bruke klærne og tingene etter storesøster + kjøpe en del nytt. Jeg elsker også å strikke så da har jeg i hele graviditeten kunnet glede meg over å strikke i fine farver til babyen.
Mammaen til Turid Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 tja.. hovedgrunnen til at man vil vite det, er jo fargevalg og navnevalg da.. vi ville i utgangspunktet vite det, men da vi kom på ultralyden, ble vi så facinert av dette lille nurket på skjermen, så hjertet slå osv.. at det forsvant langt bak av spørsmål vi hadde.. men det er jo faktisk en del klær og sengetøy og slikt der ute som er relativt nøytralt da.. vi vet ikke hva vi får, men f.eks. stellebordet vårt er der noe blåe såpeboblerundinger på (alternativet var med andunger på, og dersom vi da hadde fått gutt, så synes ikke jeg det passte helt..), senga er der blå kant på.. vogna er blå.. man kan kjøpe blått til jente, men rosa til gutt blir litt feil...
nordlyset med 1suprise + spire Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 vi var bare nyskjerrig.
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 Jeg skulle ikke vite det sist, men sambo bare MÅTTE vite det og det går ikke at bare en vet for da blir det mest sannsynlig røpet uten at man tenker over det. Denne gangen var det samme grunnen han MÅTTE vite, og det var greit med tanke på om vi burde begynne og se oss om etter guttetøy eller om vi kunne finne frem klærne fra sist.. Og greit og slippe og ha to navn klare, et kjønn mindre og diskutere hvilket navn vi vil ha :-P
Trulte76 Skrevet 26. mars 2008 #6 Skrevet 26. mars 2008 ville ikke vite med nr 1..men nr 2 ville jeg vite..men hun ville ikke vise seg før langt utti svangerskapet (jeg hadde noen vekstkontroller med UL) Neste ukke skal jeg på ordinær UL med den i magen..jeg er bare for nysgjerrig til å la være spørre Men er jo spennede å ikke vite også..
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 26. mars 2008 #7 Skrevet 26. mars 2008 Hihi ingenting er vel sikkert når det gjelder kjønn om enn får vite det heller. Her ser det ut som det er et eksempel på det. http://www.gd.no/underholdning/nyfodte/article3426402.ece?start=0&serie=0
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 26. mars 2008 #8 Skrevet 26. mars 2008 Vil ville vite det første gangen men da så de det ikke. Vi kjøpte inn barnevogn osv da. Ellers lite klær. Denne gangen ville vi også vite og har fått vite at vi venter en gutt til. Synes det er greit å vite jeg når vi snakker om navn osv.
Gemini7 Skrevet 26. mars 2008 #9 Skrevet 26. mars 2008 Jeg føler jeg får et mye mer nært og 'personlig' forhold til den lille i magen om jeg vet kjønnet. Ville defor veldig gjerne vite det i 1. sv.skap, mne det var umulig å se. Alle kjerringråd og min intuisjon sa imidlertid jente, og det var det også. Men likevel likte jeg ikke usikkerheten, og når vi omtalte babyen ble det så fjernt å si "den" i stedet for hun. Denne gangen ville vi også vite det, og fikk se at det er ei jente til. Fint å kunne si "henne" når vi snakker om henne og "lillesøster" når vi snakker med den kommende storesøsteren. Det hele kommer liksom nærmere da. Farger og navn var underordnede årsaker for oss, men det er jo fint å vite at alt det rosa tøyet og utstyret vi ahr kan brukes på nytt igjen:)
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 26. mars 2008 #10 Skrevet 26. mars 2008 hei;) vi har ikke helt bestemt oss for om vi vil vite kjønnet, vi er litt fram og tilbake.. det som holder oss igjen er den overrsakelsen under fødsel hva det blir og det at leger kan ta feil av kjønn, så sitter man der med mange rosa eller blå ting.. kjenner jeg meg selv rett, så vil jeg nok ta litt av når jeg vet hva det er, hehe. men samtidig så nyter jeg det å være gravid, er den herligste følelsen jeg har hatt, utenom det å være nyforelska;) og vi har det så bra sammen, alt er blitt så mye nærmere og bedre. så vi er jo nysjerrige også.. finne det navnet som klaffer til babyen, fortelle det til de som skal glede seg sammen med oss osv.. det er liksom den følelsen av at du kan jo få vite det hvis du vil, hehe.. det er bare å spørre.
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 26. mars 2008 #11 Skrevet 26. mars 2008 Fordi jeg var så nyssgjerrig at jeg ikke klarte å vente, og fordi det gjør det lettere å forberede tiden etter fødsel når man vet kjønnet. Da med tanke på oppussing av barnerom, innkjøp av klær osv...
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #12 Skrevet 26. mars 2008 Jeg ville egentlig ikke vite det, men min kjære insisterte så da kunne jeg ikke la han gå og vite det alene:) Men nå er jeg veldig glad vi vet det, det har vert enkelt og finne navn og vi kan si henne istedenfor den eller baby osv. Og senest i dag spurte de på apoteket om jeg ville ha en gratis stelleveske og om jeg da ville ha blå eller rosa, da var det praktisk:) Kommende bestemødre har strikket en del og jeg har tenkt masse på hvordan jeg skal ha barnerommet, det er en annen grunn til at jeg er glad jeg vet det, for jeg har brukt utrolig lang tid på og finne ut hva vi skal gjøre og hvordan innrede osv:) Så det blir jo litt enklere når jeg i det minste vet at jeg lager jente rom.. hehe har enda ikke helt bestemt meg da men:..
maria isabell Skrevet 26. mars 2008 #13 Skrevet 26. mars 2008 nysjerrig og planlegging..er opptatt av farger og navn også..
Deidei Skrevet 26. mars 2008 #14 Skrevet 26. mars 2008 Vi valgte å ville vite hva det blir pga datteren min på 10 år.. Hun har opplevd et ustabilt liv når jeg levde med faren hennes, så hun er en sår person.. Med min nåværende samboer og blivende pappa for første gang så valgte vi å ville vite for vi håper det ville skape raskere bånd mellom datteren min og denne kommende babyen.. Nå er hun sååå stolt over å vite at det ligger en lillebror i magen og hun får ta mer del i navnvalg og forberedelser.. Må jo også innrømme at vi var ganske nysgjerrig selv også da.. Er vi ikke alle det da???
mai mammaen til to Skrevet 26. mars 2008 #15 Skrevet 26. mars 2008 sist så visste vi ikke kjønnet. syns det var kjempe spennende... denne gangen gikk det rett og slett på det praktiske... vi har en jente fra før av og vognen f.eks er rosa... så var greit å vite om vi måtte bytte den ut eller om vi kunne beholde den osv... vi får en gutt da... så måtte ut å kjøpe ny vogn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå