Blue Lady Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Liker sensorer fotnoter (et tall i teksten med henvisnng til nederst på siden) eller skal jeg skrive artikkelen/boka noe er hentet fra i parentes rett etter det jeg har skrevet ? (tenker ikke på direkte sitat, men noe som er løst hentet fra et annet sted). Det er snakk om en laveregrads oppgave på 7 sider universitetet.
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Fotnoter, banna bein! ALDRI sett det inn i teksten med mindre det er et helt direkte sitat!
Carnivale Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Kommer an på hvilket fag det er, i Geografi, Statsvitenskap og Sosiologi, som jeg har erfaring med, brukes KUN artikkelforfatter og årstall, slik som dette: blablablablabla (Knudsen, 2008).
Blue Lady Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. mars 2008 hehe, jeg elsker å bruke fonoter, men det er aldri vist som eksempler på skrivekurs jeg har vært på derfro lurer jeg på om de egnetlig liker det. Det ser jo mye ryddigere ut med fotnoter hvertfall
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #6 Skrevet 26. mars 2008 Der jeg går legger vi faktisk ikke nødvendigvis inn fotnoter engang, har bare kilde og referanseliste til slutt... Men fotnoter, der du vil ha dem, ingenting utenom vil jeg iallefall anbefale. Det blir ryddig og oversiktlig. Enkelt og greit:)
1+1=2+1+x Skrevet 26. mars 2008 #7 Skrevet 26. mars 2008 Pedagogikk har tradisjon for kilder i parantes Du får ta Religion, der liker de fortnoter...
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #8 Skrevet 26. mars 2008 Fagspesifikt. Alle fag jeg har erfaring med bruker fotnoter, og som sensor foretrekker jeg det også, men det er jo bare en vanesak. Sjekk med fagmiljøet.
Blue Lady Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 26. mars 2008 Så sært da. Sendte mail til veilederen min, hun bør vel vite det?
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #10 Skrevet 26. mars 2008 Laveregradsoppgaver på Uib bør i alle fall leveres med parantes referanser (erteposen2000:37). Fotnoter til slutt eller nederst på siden kan brukes til referanser som ikke går i klamme eller utdypninger. Greit for sensor slik en kan sjekke. Anbefalte det på alle mine seminargrupper. På HF har man tidligere ikke brukt parantesreferanser, men det er nå også endret.
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #11 Skrevet 26. mars 2008 Jeg jobbet før på samfunnsvitenskaplig institutt. Kan selvsagt kutte ut sideinformasjon, men det er hyggelig for sensor. Når noe skurrer er det lett å slå opp, og ofte er det til kandidatens fordel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå