*mamma*til*markus* Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Kommer fra 0-1år, ihåp om flere svar!! Har prøvd forskjellig type brød og masse pålegg men ingenting funker. Han kaster det bare på gulvet, spytter det ut med en gang.. Han er visst lik meg, for jeg spiste heller aldri brød som liten og heller ikke som stor. Men hva kan erstatte brødmåltidet? han får jo grøt og middagsglass ellers men er jo greit med litt annet også.. Noen tips? Og en ting til: Når skal man slutte HELT med grøt??
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Du sier ikke hvor gammel gutten er? Det kan jo hende han får smaken på brød etterhvert. Kneipp med prim er en sikker vinner her ihvertfall, lag små terninger så det blir lett å få i munnen. Det er jo mye jern etc i grøt også, så du bør gi det så lenge han ikke vil ha brød synes jeg. Har han tenner? Har du prøvd knekkebrød? Det er vel ingen regel for når slutte med grøt, vi slutta da vesla ikke ville. Det var mer mas å gi grøt enn kos, da gikk vi over til middag til kvelds og det funker fint. Håper du finner ut av det, lykke til :-)
*mamma*til*markus* Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. mars 2008 Ja, han er forressten 11 mnd gammel og har prøvd brød leeeeenge nå... Er ingenting om fungerer her. Han har 9 tenner. Knekkebrød får han innimellom sånn istedenfor kjeks og sånn. og det er han veldig glad i..
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 Da ville jeg latt brød være i fred en stund, og heller prøvd igjen om noen uker. Vil han ikke så er det greit til han har glemt litt hva det er, kanskje han synes det er en ny og spennende greie om noen uker. Kjør på med grøt og knekkebrød, det er også bra :-)
RompeRock Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 Jenta vår ville ikke ha brød, med mindre vi hadde brødbitene i yoghurten ) Så det kan jo være et tips, dersom han liker youghurt. Her løsna det plutselig, og nå vil hun heller ha brød enn grøt. Hun er litt over 13 mnd, og har spist brød en måneds tid nå. Favorittpålegget er avocado (lett å smøre på skiva og veldig sunt), og banan. Brødskivene er fortsatt tynne da, med mye pålegg. Men hun spiser det i hvert fall
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 26. mars 2008 #6 Skrevet 26. mars 2008 Her er snuppa 1 år og får fremdeles 2 grøtmåltider pr dag :-) På 1-års kontrollen så sa hs at det bare var kjempebra at hun fikk grøt enda, fordi det er vitamin og mineraler i den som er bra for de små :-) Så bare fortsett å gi grøt du, og prøv med brød innimellom så skal du se han liker det til slutt :-) Her så digger snuppa skinkeost på brødskiva si, kutter opp i terninger og gir henne
*mamma*til*markus* Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. mars 2008 Takk alle sammen!!! Da får jeg prøve det..
kajak&Daniel Skrevet 26. mars 2008 #8 Skrevet 26. mars 2008 Jeg vet ikke når man skal slutte helt med grøt, men lillegutt på 17 mnd får fremdeles 2 grøtmåltider per dag. Han spiser også 1-2 brødmåltider og middag. Det gikk en stund før han ville ha brødskive, men sakte men sikkert kom det det også. Nå elsker han brødskive med leverpostei :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå