Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva spiser barna i tillegg? har begynt med grøt om kvelden, og må beg med lunsj eller middag også nå, hun er så urolig og sulten.. hva gir dere? vil jo amme enda, men hun trenger jo mer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte med grøt til frokost/formiddag og økte så til et måltid til på kettermiddag/kveld..Hun har de siste dagene fått trinn to fra ca 6mnd grøt og har først nå endret gemytt og er mer fornøyd :) Hun får også smake på banan ,frukt mos og eplejuice for 4 fra 4 mnd..Vi ammer fortsatt men ikke så inntens som hun krevde før..Hun er også 5 mnd..vi begynte når hun var 4 mnd..

Skrevet

hs sier jeg må vente til iallefall 5 mnd med å gi grøt.. skjønner ikke hvorfor, når hun ikke er "overvektig, og synlig sulten! vanskelig dette!

Skrevet

dytter litt jeg..?=)

Skrevet

eg begynte med grøt da mi var 4mnd.. hun fikk mme fra hun var ca 1-2uker..

begynte med smaksprøver. 2-3 ts til dagen i 2 uker så øket eg litt etter litt.. er lurt og begynne på dagen for å se om hun reagerer på det.

maisgrøt eg mild for magen. anbefaler den. vis hun får hard magen kan du ha litt malt i. ca 1 ts.

Skrevet

Hei! Gutten min på 5,5 mnd får no grøt til kvelds, og så har han den siste veka fått grøt i 10.30 tiden. Har tenkt å gradvis prøve med "middag" i 15 tiden, og så etter hvert så tennene popper ut, gi han skive til lunsj, og heller gi grøt om morningen.

Eg ammar han alltid før eg gir han grøt, sånn at melkeproduksjonen ikkje skal gå ned. Ammar fremdeles om natta og, så håpar han snart skjønner at spise det gjer med på dagen :D

Skrevet

Min er 6 mnd, og spiser ingenting utenom pupp. Vil ikke ha heller, så venter litt til:)

Skrevet

Når lillegutt var 5 mnd fikk han kun pupp. Men ved 6 mnd var det første vi begynte med i tillegg til puppen, most banan.

Skrevet

Min lille krabat får et måltid til om dagen nå, han er 4,5 mnd. Enten så gir jeg han grøt om morgenen eller så får han et fruktbeger rundt lunsj. Han får uansett pupp først men får måltid i tillegg. Altså får pupp når vi står opp, så grøt litt etterpå. Gutten er veldig glad i mat, og liker det meste av det han får. Hipp sin frukt med eple og banan er kjempegod! Ellers har han også fått smakt sviskemos og potet/grønnsaksmos for 4 mnd. Er bare å prøve seg frem:-)

Skrevet

Vi begynte med grøt på ettermiddagen når hun car 4,5 mnd. HS har nå anbefalt et grøtmåltid til på formiddagen. Hun får derfor to grøtmåltider ( ca halv posjon ) kl 11 og kl 17. Ammer før grøt og til de andre måltidene.

Skrevet

takk for svar=) lurte på å gjøre det samme som deg betty, siden hun ikke klarer en hel porsjon, kan hun jo få både på formiddagen og ettermiddagen=)

Skrevet

Gutten min begynte med grøt til kvelds en uke før han ble 4 mnd (stor gutt). Nå er han 5,5 mnd og får grøt til tidlig lunsj og kvelds, pluss et halvt middagsglass. Ammer forsatt mellom måltidene og om natta, og han får ikke annen drikke enn mm.

Til anonym 13.55: synes ikke du skal høre på hs for hun er som dessverre veldig mange andre i helsevesenet ikke helt oppdatert. Du kan selvfølgelig gi grøt. Når barnet er 4 mnd er kroppen klar for det, og hvis hun er sulten og urolig er jo grøt den åpenbare løsningen. Du kjenner ditt barn best :-) Veldig mange barn i dag får vitamin B12-mangel fordi de blir fullammet for lenge...

Skrevet

6 mnd å fullammer enda. Han har fått grøt 4-5 ganger, men spytter det kun ut igjen. har vel fått i seg et par skjeer.

Siden de anbefaler fast føde fra 6 mnd så tenkte jeg prøve med middagsglass istedet å se om han vil ha det. sær baby jeg har fått :-)

trenger barnet mer så kan du jo gi mme mellom måltidene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...