Gå til innhold

visst man kaster opp 1-2 timer etter å ha tatt folat!

Anbefalte innlegg

Skrevet

har den vell ikke rukket å bli tatt opp av kroppen? noen som vet om den blir tatt opp i magesekken eller tarmene?

Har en lei tedens til å kaste den opp daglig :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar ca 30min til en time før ting i magesekken blir skyvd videre. Blir tatt opp av tarmene. :) Slik at din folat har blitt absorbert av kroppen. :) Skjønner godt at du lurer på dette da man tenker på om babyen har det bra. Hadde ekstrem svangerskapskvalme i ni mnd med de to første mine. Dvs. sykehusinnleggelse med intravenøst osv. Er bare litt kvalm nå, men har sluppet unna spying så langt. Så jeg håper på det beste. Kos deg med knøttet ditt du. :)

Skrevet

du mener 3-4 timer sant? :-) Når jeg spyr er jo doet fullt av alt som var i magen min fordi det ikke har rukket å komme videre :-( Men kanskje folaten trekkes gjennom magesekken og opp i blodet?

fyttikatta jeg syntes synd i deg!!!! :-(((( Å være kvalm/spy er bare helt jævli..... Håper og ber om at du ikke får det samme denne gangen! :-)

Lykke til så mye :-)

Skrevet

Mat kan være i magesekken din lenge. I teorien ikke, men har selv spydd opp det jeg spiste dagen før hundrevis av ganger. Men maten blir bakt sammen med magesyre og blir sakte men sikkert oppløst. Tabletter er så smått at de går fort og væske å sånt blir skyvd videre ganske kjapt. Og magesekken trekker også litt til seg. Bra at du klarer å beholde folat å annen mat så lenge som opptil en til to timer. Da har du dradd til deg ganske mye næring. Helt forjævlig å spy ja. Håper jeg slipper så mye av den sorten denne gangen, pluss at jeg håper på å slippe å spy meg gjennom fødselen om det ikke blir keisersnitt. Håper du snart er ferdig med den værste spyingen. Lykke til du også. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...