Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Min jordmor har sendt inn søknad om svangerskapspenger. Får jeg beskjed om den er innvilget eller ei? Får arbeidsgiver beskjed? Og hvpr lang tid tar behandlingstiden sånn ca? Eller hører jeg ikke noe dersom det er greit? Gikk litt fort hos jordmor sist da det var dobbeltbooket time, så fikk ikke snakket noe særlig sammen annen et at vi fikk fylt ut skjemaet : ) Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Så lenge du har hatt inntekt i 6 av de siste 10 mnd så regner jeg med at du bare får et brev om at foreldrepengene er innvilget og hva du vil få per mnd. Sykepenger gir også rett til foreldrepenger.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Må vel si at det er veeeldig spesielt at jordmora di har sendt inn søknad om svangerskapspenger. Da dette er et skjema legen først skal skrive på, og så arbeidsgiver på samme skjema i forhold til muligheter for tilrettelegging for så å sende dette til nav....Det var det jeg måtte iallefall.. så vil nav gi deg beskjed.. Kanskje du ikke er helt informert?
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 Hei, HI her.. Joda, søknad om svangerskapspenger har jordmor full rett til å skrive selv uten lege (kun lege som får sykemelde). Det er etter en lengre tids sykemelding de har kommet fram til at det de skulle søke om dette (legen er også klar over det, og skriver sykemelding dersom svangeskapspengene ikke skulle bli innvilget av en eller annen grunn). Man har rett til svangerskapspenger dersom det foreligger fare for fosteret, og arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge arbeidet. Svangeskapspenger gir nå samme rettigheter økonomisk sett som sykemelding - har vært endringer i regelverket. Det er riktig at arbeidsgiver også skal tilrettelegge dersom mulig, og skal også fylle ut søknadsskjemaet om svangerskapspengene - og deretter er det sendt til NAV - alt dette er gjort. Det jeg lurte på er om nav gir beskjed, hvem til isåfall og hvor lang tid det kan ta..?
Ladycaliente Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 Er sikkert veldig individuellt. Jeg har nå ventet 2 mnd på svangerskapspenger..Har tom ringt å mast..Men der var det bare ei sur, tverr og frekk NAV kjerring som skulle sjekke detta i hue å ræva før hun kunne si noe som helst. Vet om de som har ventet opptil 3 mnd. Håper ikke det tar noe spess lengere tid da regningsbunken ikke akkurat minker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå