Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, har snappet opp at du tar en master i samf.geo ved UIO? Har tenkt å søke på dette til høsten, har du noen gode råd? Hvordan liker du deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei sveis. Jeg studerer ved NTNU, ellers stemmer opplysningene du har. Jeg trives kjempegodt, men så er jeg litt fagnerd også. Har du bachelor nå? Eller tenker du begynne helt på scratch på geo?

Skrevet

går også på ntnu.har en bachelor igeografi herfra.Søker påmaster i geo og, men er jo samf.geo jeg er int. i.Vet jo at de har master i samf.geo i oslo,mens de har master i geo ved NTNU.Tar du samf. geo fag?

Skrevet

Master i geo ved NTNU inneholder både samf.geo og naturgeo., du bare velger bort de fagene du ikke vil ha.

Geo-instituttet her er jo ikke delt, som ved UiO og UiB, hvor de har Naturgeografisk Institutt og Samfunnsgeografisk institutt. Så en master i geo er akkurat det samme som en master i samf.geo i Oslo, vi har bare ett institutt mens de har to.

Jeg tar master i samf.geografi ja :)

Skrevet

ok, fint å vite. Har du noe kjennskap til master i fysisk planlegging vs samf.geo? Er samf.geo noe du anbefaler, eller hadde du valgt annerledes hvis du skulle velge på nytt?

Skrevet

Master i fysisk planlegging ligger vel under arkitekt nede på Gløs? Tror det er endel mer teknisk ift databehandlig av kart og slikt, litt a la landskapsarkitektur.

Jeg trives veldig godt med mitt valg, selv om jeg godt kunne tenke meg både fysisk planlegging og landskapsarkitektur, for den saks skyld. Men man må ta valget, en eller annen gang ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...