___ Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Kan skolens ledelse oppgi navn og adresse/telefonnummer på elever som begår hærverk på min eiendom? Noen som vet dette?
Meg og knoll&tott Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Tror ikke det. Men du kan (hvis dette skjedde i skoletiden) kreve at di tar kontakt med foreldrene, som igjen tar kontakt med deg!!!
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Hvis du anmelder til politiet, kan de få opplysninger fra skolen om nødvendig.
Dunder Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 Nei, det kan de ikke. Men jeg forstår ikke helt: Hvordan vet du at skolen vet hvilke elever som har begått herverket?
Dunder Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 Skrives vel hærverk, gjør det ikke? Ble helt blind her jeg nå
___ Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. mars 2008 Senest i dag tok jeg en på fersk gjerning. Tok ham med til rektor men fikk beskjed om at de ikke kunne gi meg hans navn. Tidligere har de også sakt at de har tatt opp forholdet med dem det gjelder, men de opplyser ikke mer til meg.
Sjokoladekaka Skrevet 26. mars 2008 #7 Skrevet 26. mars 2008 Eg fekk det, etter å ha sagt at eg kom til å melde det til politiet om eg ikkje fekk det:) Skkulen tek litt dette under tausheltsplikta,trur eg, men det er feil når du tar ein på fersken.
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #8 Skrevet 26. mars 2008 Hva med en politianmeldelse? Da er skolen noedt til aa ta tak i problemet. Tror kanskje det er eneste maaten aa gjoere det paa hvis du skal kunne faa noen erstatning.
Dunder Skrevet 26. mars 2008 #9 Skrevet 26. mars 2008 OK. Hvis du er misfornøyd med samarbeidet med skolen så er det nok bedre å anmelde det til politiet på vanlig måte. Hærverk er jo et lovbrudd.
___ Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 26. mars 2008 Skolen kaller det "ubetenksomhet" så lenge det er mit drivhus. Tviler på at deffenisjonen blir den samme om det er en av de ansattes biler.
___ Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 26. mars 2008 Godt mulig jeg må det. Virker litt tåpelig å trekke inn politiet i sånne saker, men må man så må man.
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #12 Skrevet 26. mars 2008 Nei, de har ikke lov å oppgi navnet til deg så lenge du ikke har koblet inn politiet. Hva skal du med navnet da? Ringe foreldrene selv? Skjønner absolutt frustrasjonen, men ville forsøkt å gripe det an på en korrekt måte.
cherry coke Skrevet 26. mars 2008 #13 Skrevet 26. mars 2008 Har du snakket med rektor da? Synes sbsolutt at skolen bør ta dette på alvor!!
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #14 Skrevet 26. mars 2008 Hva er korrekt måte når skolen kun bagatelliserer problemet da? Denge en lærer eller 2 kanskje hehehehe hmmm eller kanskje knerte en av skolen sine ruter....læreværelset så det blir litt frisk luft:)
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #15 Skrevet 26. mars 2008 Tenkte vel mer å kontakte politiet. Kan ikke forvente at skolen skal bryte taushetsplikten. Syns jeg hører dere hvis det var deres unger som ble navngitt til naboene ;-)
Dunder Skrevet 26. mars 2008 #16 Skrevet 26. mars 2008 Nå er ikke alt her i verden skolens ansvar. Kriminalitet er politiets sak.
___ Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #17 Skrevet 26. mars 2008 De fleste foreldre ønsker å ungå politiannmeldelse, derfor tenkte jeg det måtte være mye bedre å forsøke å løse saken i minnelighet, men om skolen ikke har lov til å oppgi navn må jeg jo gå via politiet. Akkurat når jeg tar noen på fersk gjerning kan jeg jo be om navn der og da. Hvordan tror du/dere det hadde vært om skolen gav meg beskjed hvis de så snøballkasting eller liknende, uten å oppgi navn. Da kunne jeg få undersøkt med en gang og anmeldt hvis det faktisk var skade. Noe av problemet er jo at jeg ikke bestandig vet om skolen vet eller ikke. Hadde det vært en fornuftig avtale å ha med skolen?
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #19 Skrevet 26. mars 2008 Ja, det vil jeg tro. Er stor forskjell på hvor fleksible rektorer er, og hvilken tradisjon man har på en skole. Rektor der jeg jobber hadde garantert ordnet opp i saken for deg, men hun er litt superwoman ;-)
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #20 Skrevet 26. mars 2008 Selvfølgelig er ikke alt her i verdens skolens ansvar. MEN hvis barna gjør herverk i skoletiden som faktisk HI beskriver er dette selvfølgelig skolen sitt ansvar! Noe annet blir jo for dumt å påstå. Synes det er rimelig sløsing med politiet sine ressurser hvis de skal etterforske knuste ruter.... mye annet de kan bruke tiden sin på kanskje? Det BØR være i alle sin interesse at foreldrene til de ungene dette gjelder blir både informert og involvert i saken. Jeg ville helt klart vite det hvis ungen min drev med hærverk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå