Gå til innhold

hvor kjøper dere klær til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjøper dere klær til barna på hennes og mauritz, og andre vanlig klesbutikker, eller putter dere i litt ekstra for å ha noen klær som ikke alle andre barn har, og da kjøper klær som privatpersoner syr, eller i de litt dyrere foretningene som barnas hus, lille trille etc?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjøper det meste på salg jeg ;) he he. i vanlige butikker, men også barnas hus osv- han er jo bare 2 måneder, trenger ikke bruke all verdens med penger på klær enda.

Skrevet

Jeg kjøper mye på H&M, Lindex og Exit. Synes det er unødvendig å bruke masse penger på klær som bare passer noen uker. Jenta mi er 4 mnd nå. Tenker at når ho begynner i barnehage vil jeg heller bruke litt mer penger på ordentlige parkdresser og sånt.

Skrevet

eg handler på cubus og hm. helst når det er salg.

Skrevet

På jobben min (jobber i klesbutikk) eller på H&M som regel.

Slik som utedresser,parkdresser og eller vinterdresser kjøper jeg på babyshop eller noe.

Skrevet

Jeg kjøper på vanlige butikker som hm, cubus, catch og gjerne på salg. De vokser jo så fort ut av klærne at jeg syns det er unødvendig å kjøpe så forferdelig dyre klær.

Skrevet

kjøper det meste på salg jeg også. helst lindex. når de først har salg så er det gjerne 70%rabatt på alt det tøyet de skal ha ut til fordel for nye kolleksjoner o.l. da handler jeg alt jeg trenger i gjerne 3str. er heldigvis ikke bare sesongtøy som henger på disse stativene;) handler inn bodyer, bukser, jakker, gensere, pysjer og sokker. kun undertøy og utenpåtøy m.a.o.

sommertøy f.eks må jeg kjøpe inn når det nærmer seg. jeg tør ikke kjøpe inn noe da jeg ikke aner hvor stor han er når sommeren kommer.

når det ikke er salg på lindex så vingler jeg mellom alle kjedebutikkene;)

handler fint lite i barneutstyrsbutikker med mindre det er salg for jeg betaler rett og slett ikke 150kr for en liten body. god kvalitet osv. men ingen unger rekker og bruke den opp/slite den ut, og gulpe gjør de uansett om tøyet er billig eller dyrt. men er det noe jeg synes er så fabelaktig at jeg bare mååå ha det, ja da kjøper jeg det;) er ikke gnien. men er veldig bevisst på å ikke bruke for mye penger på unødvendige ting. legger heller penger i noe jeg vet kommer til å bli brukt lenge og som må være av god kvalitet. også bruker jeg heller mindre penger på ting som ungen vokser fort ut av, ting som lett blir ødelagt og ting som blir klint ned av div. som aldri går bort igjen;)

Skrevet

der det er gode salg. som regel på cubus, h&m, lindex etc.

Skrevet

også har jeg råd til det så da er det et enkelt valg??

selv om man er bedre økonomisk stilt enn mange andre så trenger man vel ikke kaste fornuften ut av vinduet forde?? klart er jo fint å kunne spandere fine og kule ting på ungene sine, som ikke alle andre har.

og bare så du vet det... i mange tilfeller er det selve merket du betaler dyre dommer for. ikke plagget;)

Men når man er av en annen klasse og har en annen livsstil enn oss vanlige dødelige så er jo egentlig ikke dette noe tema.

men alt handler jo om prioriteringer. og har man råd så har man råd.

vi velger å handle tøy som man trenger mye av(bodyer, trøyer, strømpebukse o.l) rimelig og legger heller penger i yttertøy, sko og utstyr.

Skrevet

Handler hovedsaklig på h&m, cubus, reflex og exit. Liker godt danske merker og har kjøpt litt IdaT og Hjorth, men det var på salg.

Skrevet

Så hvis man ikke handler på hm, cubus så er man ufornuftig og ikke blandt de vanlige dødlige. Jeg handler fra mexx og claire, jeg.. men føler ikke at vi er så steinrike av den grunn. Men vi har det ryddig økonomisk (grei økonomi, handler mat 1 gang i uken, nedbetalt masse lån)

Bare fordi man ikke handler alle klær på HM som trenger man ikke være i en annen klasse.

Synes jeg lukter misunnelse her, jeg..

Skrevet

Vi arver klær, jeg aner ikke hvor de er kjøpt. Deilig å slippe å bruke penger på klær de ikke rekker å slite ut engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...