Gå til innhold

hvordan hadde dere reager ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamman min er veldig snill, men av og til så tar hun virkelig av. sist gang hun var her og passet lille nurket så hadde begynnt og rydde i kleskapet vårt, og lagt noen bøker i nattbordet osv ... mitt private sted!

Mannen min ble veeeldig irritert men sa ikke det til henne, er ikke så lurt og gjøre seg upopulær hos svigermor så jeg snakket med henne. Det gikk bra ei lita stund, men nå er det pån igjen..

Hun skjønner liksom ikke at hun ikke skal gjøre slik. Tenk om mannen min skulle begynnt og rydde i klærne og rota i nattbordet hos foreldrene mine - hehehe skulle tatt seg ut.

Saken er den at hun gjør ikke slik hos broren min og sambo, der kommer hun på besøk og drar igjen .

Hvordan få henne til og forstå ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her høres det ut som om hinting og forsiktige kommentarer ikke funker.

Her må du bare gå rett på sak og være hard! Fortell at dette er DERES private område, og ingen har noen ting med å hverken rydde eller rote i klesskap og nattbord. Ikke engang foreldre.

Skrevet

Og så låse døra til rommet neste gang hun kommer....

Skrevet

jeg hadde nok låst døra til soverommet neste gang ja...

Skrevet

For det første driver jeg ikke med hinting, men sier veldig klart ifra.

For det andre hadde jeg ikke latt henne sitte barnevakt hjemme oss hos lenger. De må lære handling & konsekvens på lik linje med små barn hvis voksne folk ikke har antenner på slikt.

Skrevet

Si klart i fra.

Men jeg skulle gjeeeerne hatt noen til å rydde skapet mitt, du får sende henne til meg da!

Skrevet

Forstår ikke utifra innlegget om du har sagt skikkelig ifra til henne. Min mor har helt andre grenser her enn hos min svigerinne/bror.

Skrevet

hoho, her blir både jeg og kjæresten glad om moren min rydder for oss. Vi kom hjem fra en helg i oslo for 3 uker siden og da hadde hun shinet hele leiligheten. deeeeilig. Litt flaut når hun hadde flyttet en tube med Glid! som sto i vinduskarmen til nattbordet men altså såpass får hun tåle når hun absolutt skal rydde og vaske for meg. ;p Er ikke så ofte hun gjør det da, men hun rydder alltid over kjøkkenet når hun sitter barnevakt. Av en eller annen grunn så blir det aldri så ryddig og rent hos meg når jeg gjør det selv om når hun gjør det. Hun er den hemmelige mr.muscle tror jeg! :D

Skrevet

Åhhh..gjett om jeg kjenner meg igjen!! Akkurat som mamma det der, valser rundt over hele huset når hun er på besøkt. Godt ment, men soverom og skap synes jeg de skal holde seg langt unna hvis man ikke har bedt om hjelp i hvertfall.

Jeg måtte EKSPLODERE på min mor til slutt, og fikk vel slutt på det på den måten, om enn med en småsnurt og litt fornærma mor. Men gikk over det også. Hjalp ikke med hinting i hvertfall.

Hun er slik til min bror også, kronisk rett og slett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...