Gå til innhold

kan vi ikke spise hermetikk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste en plass at vi ikke kan spise hermetikk pga faren for listeria??

Og jeg som har fått dilla på spaghetti a`la capri :-///

Jeg varmer den opp leeenge slik at den må stå 5 minutter før den er såpass lunken at den kan spises, man skulle ikke tro at bakteriene klarer seg da?

I tillegg skal det jo ikke være bakterier i maten da :-)

Men visst dette kan skade spiren slutter jeg med engang.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor har du lest det hend da? Spiser hermetikkmat jeg, eneste legen min ba meg om å være forsiktig med var muggoster pga listeria og ikke røyke og drikke alkohol. Han mente det var mere enn bra nok, ikke bra og bli hysterisk sa han. Jeg er heldigvis ikke typen til å ta av heller jeg, men du må jo gjøre som du føler er riktig for deg og lille da selvsagt.

Skrevet

og rått kjøtt skal man ikke ha i seg. Det være spekemat, blodige biffer (synd for meg som ikke liker gjennomstekt biff) eller røkelaks :)

Har fått crawings etter krabbeklør, men disse skal være helt ufarlige :)

Skrevet

hmmm.... det var det jeg håpte på :-) dessuten lukter man med engang visst hermetikk er gåen!

Men tror grunnen var at disse rettene kan være laget for flere år siden og visst de har listeria/andre bakterier i seg når de blir hermetisert og det ikke blir gjort ordentlig så kan man få stygge matforgiftninger.

Men jeg er sikker på at man lukter visst det er bakterier som har koset seg i maten?

Da koser vi åss med lapskaus på boks å ala capri :-P merkelig at man får i seg ala capri når man spyr opp det meste av andre matvarer:-P men brukte spise det før når jeg var grusomt fyllesyk så tror det har noe med det å gjøre siden man føler seg fyllesyk hver dag nå :-P

Skrevet

Når du varmer det opp er du jo uansett trygg, bakteriene dør jo ved oppvarming.

Så bare fortsett å kose deg med ala capri-en din du!

Skrevet

Noen bakterier legger sporer i maten som ikke dør verken ved nedfrysning eller oppvarming, derfor jeg er litt obs :-)

Hehehe, joooda skal kose meg med skikkelig "næringsrik og sunn" mat :-P

Men sunnheta får man tar i 2.trimester, det viktigste nå er vell å få i seg nåt uten å spy alt opp igjen :-)) Må jo handle mat mye oftere nå som jeg må ta annahvert måltid ommatt igjen :-P

Kos dere alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...