Solitude Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Når man skal selge en tomt og ønsker å få mest mulig penger for den er det lurt å kontakte flere sånn byggefirmaer og tilby dem å se på tomten og komme med et tilbud eller er det like greit å sette den ut for "vanlig" salg ? Ikke mange tomter til salgs i området så håper jo at den skal være lett solgt
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Tror nok det er bedre å selge den privat, men vet egentlig ikke. Tenker sånn at om du selger den til ett firma, så vil jo de også tjene noen kroner, regner med at de ikke vil synes det er OK å gå i 0 mtp tomta, selv om de tjener på huset.
Meg og knoll&tott Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Er jo værdt en tlf til di og høre!!! Er jo mange byggefirma som søker etter tomter og da!! Husk foresten at dere må skatte for gevinsten på salget!!! En dyrekjøpt erfaring min svigerinne opplevde!!!
___ Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 Om dere selv står for utvikling ol av tomten er det mulig at dere blir strengere beskattet (opp mot 50%) enn om dere bare selger. Det bør dere undersøke før dere setter i gang.
Solitude Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. mars 2008 Jepp, 28% skatt av fortjenesten er det vel tror jeg. Men først må jeg finne ut hvor mye tomten var verdt opprinnelig og der aner jeg ikke helt hvor jeg skal begynne. Tomten følgte med når vi kjøpte huset og var inkludert i prisen, selvom den har egen bruksnr og er helt klar til salgs på en måte. Tenkte at selge tomten først.
Solitude Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. mars 2008 Poamin,, utvikling ? som hva feks ? Har så lite peiling jeg skjønner du Tomten står sånn som den er og vi har ikke gjort noe med den siden vi kjøpte. Den er klar til salgs med egne nr. og slikt..
Sjefsmegga Skrevet 26. mars 2008 #8 Skrevet 26. mars 2008 Selg privat, eventuelle intrsserte firma tar vel kontakt selv. Vi solgte tomt i fjor, tape i realiteten litt på det, enda vi solgte den for mer enn vi ga...
Solitude Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 26. mars 2008 Hmm. hvem var det som dyttet nå... Var ikke meg... tralla lalla la... tenkte det kansje var flere innom nå med synspunkter... I need som money, honey...
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #10 Skrevet 26. mars 2008 Selg den som om du skulle solgt et hus o.l. Entrepenører som er interessert følger med på slike annonser også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå