Gå til innhold

Begynne med skummel, lett eller helmelk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville valgt lettmelk eller lettmelk med D-vitamin i. De trenger fettet og ville derfor ikke valgt skummet. Ville også forsiktig begynt å introdusere det i matlagingen fra de er 10 mnd og latt de begynne og drikke det når de blir 1 år.

Skrevet

Ingen trenger så mye fett som det er i helmelk, det blir overhodet ikke anbefalt! Det beste er lettmelk, akkurat samme næringsstoffene, men mindre fett...

Du kan bare spørre helsesøster så får du samme svar.

Skrevet

min gutt nekta og drikke mere nan når han var 8mndr. jeg snakka med helsesøster og jeg fikk beskjed om og gi han helmelk, som man skal gjøre fra de er rundt året.. så jeg stolte på helsesøster;)

Skrevet

Ingen vits å begynne og krangle om dette vel. Hvis noen velger helmelk må de jo få lov til det. Vi selv velger lettmelk da det er det vi bruker ellers i vår husholdning.

Skrevet

Helt enig med dere, ingeting å krangle om, hovedregelen for mat til barn over 1 år er at de kan få det samme som resten av familien, men med mindre salt...

Men det er ikke nødvendig å kjøpe egen helmelk til ungen ihvertfall, var akkurat inne på mattilsynet/matportalen for å se på anbefalingene der og de anbefalte "kumelk, de magre typene"

Skrevet

Du må se an hvor tungt barnet ditt er også - jeg har barn som ligger på 12,5 percentilen og som har tapt seg i forhold til fødselsvekt så her nøler jeg ikke med å gi H-melk. Faktisk blander jeg litt fløte i grøten bare for å få opp fettprosenten i den føden barnet får. H-melk er ikke farlig, jeg har drukket det gjennom et langt liv og har ingen helseproblemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...