Gå til innhold

Når melk?? til dere i uke 36 og ut...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har plutselig begynt å tenke på melk og amming....er så redd for at jeg ikke skal få morsmelk, for jeg vil virkelig såå gjerne amme barnet mitt!!! er det mange av dere som har merket noe til det?? når kjente dere noe til det første gang...? jeg har ikke "sett snurten" av noe melk eller væske fra brystene av noe slag, og da begynner jeg å gruble.... NÅR?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen får råmelk tidlig i graviditeten, mens andre ikke ser noe til den før barnet er ute :) Så du skal nok ikke bekymre deg! Da jeg gikk gravid med førstemann lakk det råmelk fra uke 20.

Denne gangen har jeg ikke lekket noenting, og jeg er 39 uker på vei nå. Så det er aldri noe fasitsvar. Men at melken kommer når den skal, det er jeg ganske sikker på :)

Skrevet

Jeg er selv i uke 35+4 nå og har heller ingen antydning til melk. Ikke annet et at brystene har vokst noe veldig og er ganske store, men ingen melk i de... Fikk beskjed av jordmor om at jeg skulle bare slappe av for melken behøver ikke komme før ett par dager etter fødsel.. Noen får den før, andre etter fødsel.. Så jeg prøver å slappe av og se det på den måten at jeg slipper "lekkasjer" såå tidlig. Ammet første barnet i 6 mnd og vil gjerne amme denne også.. (men det får tiden vise om innleggene jeg la inn for 6 år siden ligger riktig... )

Prøv å slapp av og så kommer nok melken når den kommer..

Skrevet

håper dere har rett!!! :) å det har dere sikkert... føler liksom bare jg har hørt snakk om så mange som har merket råmelk så tidlig.... i tillegg har ikke brystene mine vokst noe særlig, så blir bekymret over det også...hehe..men jeg er sikkert bare overnervøs, og dere har sikkert rett!! ;) men nå er jeg bare i uke 35+3 er det vel, så da er det vel ikke noe å beymre seg for enda...

Skrevet

Hei, jeg venter mitt fjerde barn nå, har ikke noen av gangene fått melk før babyen har vært ute. Og da har jeg fått rikelig med melk, ammingen har ikke noen av gangene vært problematisk pga. for lite melk. Så dette går nok bra:)

Skrevet

Det er faktisk ingen som får melk før etter fødselen!

Om man lekker mens man er gravid, er det råmelk eller rett og slett "juksemelk". Om man lekker som gravid, bruker man ikke opp råmelka heller.

Når man har født, kommer råmelka, og først etter 1-4 dager kommer den ordentlige melka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...