Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig plaget av at skolebarn knuser ruter i drivhuset mit i skoletiden. Det skjer flere ganger i året og koster meg mange penger og mye ekstraarbeid.

Elevene på barneskolen kan stå inne på skolegården i friminuttene og kaste snøballer, stein, baller eller leker. Som regel går det bra, men noen ganger hvert år knuses en rute eller fem.

Senest i dag tok jeg en gutt på fersk gjerning i å kaste snøballer. Ingenting knuste heldig vis i dag, men jeg skulle ønske skolen tok det på alvor. Da jeg kom inn på lærerværelset med ham reagerte læreren med å legge armen rundt ham og si at han hadde nok bare vært litt ubetenksom. De skulle sende ut en mail for å minne om at snøballkasting på drivhusene ikke er lov.

Når rutene knuser nekter skolen for å ta noe ansvar økonomisk. De vil heller ikke fortelle meg hvem som har gjort det selv om de vet det.

Er det for mye forlangt at de oppgir navn og telefonnummer på dem det gjelder slik at jeg kan ta direkte kontakt med foreldrene? Hva annet kan jeg gjøre for å redusere et sånt problem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå inn i hvert klasserom og si at du kaldkvæler den neste som knuser noe?

Skrevet

Min unge har laptop på skulen som hjelpemiddel. Ein anna elev sparka til sekken, så skjermen blei ødelagt på PC'en. Skulen tok ikkje på seg ansvar og ville først ikkje ut med elevens navn, men etter at eg sa eg kom til å anmelde det, fekk eg elevens navn og foreldrenes tlfnr. Så ordna vi opp oss i mellom. Men eg måtte altså påpeike at fekk eg ikkje navn så kom eg til å gå til politiet.

Skulane opererer med konfliktløysing på lavast mulig nivå, men det er ikkje alltid det går å få til.

Kanskje du må prøve dette?

Skrevet

Hadde vært fristende, ja, men da hadde jeg nok blitt anmeldt for trussler sporenstreks. Det er alt for mange advokatunger ol her til at det er noen god idee ;-)

Skrevet

Hva menes med konfliktløsning på lavest mulig nivå?

Her fungerer det vel helst slik at jeg skal betale og så skal de kansje si fy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...