Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Hvor langt utenfor det skraverte feltet på helse kortet må man ligge for at de skal ta en ul å se hvor stort barnet er?? Er i uke 27 + 4 og målte magen nå selv, den ligger på 28 cm, og babyen sparker meg masse i ribbena....
Edelweis Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 heisann. jeg vet ikke akkurat svaret på spm ditt. men legen min sa at magemålene fulgte ukene i cm sånn ca. så ditt magemål er vel ikke så mye for stort. og hvor barnet sparker kan jo ha noe med hvordan barnet ligger. jeg er forøvrig 22+3 og hadde et mål på 23-24 cm. legen mente dette var litt stort, men at jeg fulgte min egen kurve fint og det var det som var det viktigste.
tosøtetuller Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Hei! Ville bare si at jeg igjennom hele forrige svangerskap bel målt til å ha et stort barn pga at jeg lå litt i overkant av snittet på symfyse-fundus målene. Men to dager før termin kom en baby som veide 2850 g og var 47cm. Så babyen er ikke nødvendigvis veldig stor selv om magen er stor;) Størrelsen på babyen kan man forøvrig se på UL...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå