2hærligegutter Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 vannet gikk kl 8 lørdagskveld, sto og hold babyen til en venninde når jeg kjente at det kom. Hadde ikke rier enda, kjørte hjem og pakket bagen ferdig, ringte til tanta mi som skulle være med på fødselen, hun var på påskeferie og hadde 3 timer kjøring. Og kjørte ut på sykehuset, på vei dit begynte riene,og de kom tett selv om de ikke var vonde. Ble sjekka og hadde 4 cm åpning, så kynnerene og mens smertene mine hadde nok gjort jobben sin, dette kommer til å gå ganske fort og greit tenkte vi. Det var fortsatt en vannblære foran hode som ikke var ordentlig festa. Riene økte på i intensitet, og måtte puste godt og rusle rundt, fikk ikke noe særlig pauser det var ikke stort mer enn 1 1/2 minutt i mellom, fra de begynte. slik holdt de på i 9 timer, kl 6 stoppet det helt opp, hadde nå kun konstant verking i korsryggen og lårene, ble sjekket og hadde fortsatt ikke mer enn 5 cm. De ville nå vente til vaktskifte kl 7:30 før de tok den siste vannblæra, fikk beskjed om å prøve å sove litt, ikke så lett når du har konstant vondt.Kl8 var jeg dritt lei av å gå der å vente og ringte på jordmor for å få dette ferdig. Hun tok vannet 8:30 og da satte riene i for fult, nå var de skikkelig vonde.Kl 9:00 startet pressriene men de ble heller ikke fult så effektive som de helst skulle hvert, hadde nå full åpning. begynte å presse, det var ikke lett han hadde et sykke å "gå"holdt på i 2 timer var ganske sliten, fikk 2 sprøyter i låret, sikkert for å få ordentlig trykke trang. 11:09 var han ute. sjæra endel, begge veier og ble sydd endel. Han var 4260 gr, 52 cm lang og 36 rundt hodet. som forventet en stor gutt.
LilleBanan blir storebror Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 oi! Gratulerer så mye! Heldig du som har gutten din i armene!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 grattis:) hvordan visste du at det ble en stor gutt??
2hærligegutter Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. mars 2008 Han ble målt når jeg var i uke 32, og da lå han 18% over gjennomsnittet, og ble regnet til ca 4000 gr til termin. og han ble født 5 dager før termin.
Nostalgi Skrevet 26. mars 2008 #6 Skrevet 26. mars 2008 Gratulerer så masse med gutten! han var da ikke så stor. Nå er det jo de som er over 4500gr som blir regnet for å være store:) kos dere masse nå framover!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå