Tone=) Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Trives ikke veldig godt i jobben min. Har veldig lyst til å bli blomsterdekoratør, Men da må jeg gå 4 år i lære. Tenker at jeg vil være gravid og ta ut permisjon der jeg er nå. Litt tryggere når jeg har vært der lenge og er fast ansatt. Har heller ikke lyst til å ta hele læra før jeg blir gravid. Så tenkte å begynne i læra når permisjonen er over. Noen som har erfaring med å være lærling mens man har små barn??? Trenger tips og råd.
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 hei..jeg hadde 3 mnd igjen av læretiden min når jeg fikk min sønn ,,ehh for 7 år siden.. men jeg syntes ikke d var kjekt i d hele tatt..jeg måtte jobbe 100 % ..men utenom d så er d jo som en vanlig jobb..mangen som jobber 100 % å har barn..men jeg prioriterer anderledes nå når eg har barn.å jobber 50 % pluss extra vakter hvis jeg synes d passer seg,dermed får jeg mer tid med barna mine kunne aldri gått 100% nå..
Tone=) Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. mars 2008 nei er det jeg har tenkt litt på og. har ganske gode muligheter for å jobbe redusert i den jobben jeg er i nå. men som sagt trives jeg ikke. vil jo gå utover barnet det og. ingen mulighet for å jobbe mindre enn 100% når du er lærling?
fru lykkelig Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 Jeg er selv lærling. Har et barn på to år og er nå gravid med nummer to. Fungerer helt fint for meg. Planen er at far og jeg skal dele permisjonen i to slik at jeg kan komme tilbake i jobb etter 6mnd for ikke å glemme og bli hengende så langt etter i lærlingtiden min. Dette var godt planlagt fra vår side, og vi er begge fornøyd med resultatet så langt. Lykke til!
Tone=) Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. mars 2008 det var godt å høre. har tenkt å ta ut permisjon der jeg er nå men lenger enn det vil jeg ikke bli.og da slipper jeg å ta ut permisjon med en gang jeg har startet i læra. regner med at det blir noen år til nr 2. men er det samme regler for sykedager og sykebarndager som i vanlig jobb?? føler du at du får sett nok til barna dine når du jobber fullt?
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 26. mars 2008 #6 Skrevet 26. mars 2008 det eneste som er dumt med å være lærling etterpå er lønna. man kommer nok til å slite økonomisk da.. så jeg ville ha tatt det først hvis du kunne ha venta med å få barn. skjønner jo veldig godt at vil du ha barn fortest mulig. lærlinglønna er ikke sprek, har vært i lære selv, men ikke hatt barn. hadde jeg hatt barn da hadde vi ikke hatt rå til å få ting til å gå sin gang økonomisk..
Tone=) Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. mars 2008 ja jeg vet. men tjener ganske dårlig nå og så blir ikke store forskjellen. allerede i år 2 vil jeg tjene det samme som nå. og samboeren tjener bra og kan jobbe ekstra hvis det trengs. også tenkte jeg å bare betale renter på lånet de 4 årene. vi kan ikke vente i 4 år har allerede ventet 2.det holder jeg ikke ut tror jeg. hehe
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 26. mars 2008 #8 Skrevet 26. mars 2008 hehe nei forståelig! hvis dere kan klare dere økonomisk så er det jo ikke noe galt i det.. men ikke la sambo kjøre seg helt ut med jobbinga da;) hvis han har full jobb fra før. og det å være lærling er hardt, man gjør mye drittarbeid for andre og jobber til ei dårlig lønn med full arbeidstid. ikke for å skremme deg hehe. men det er hardt å være lærling, mye man skal lære og ta innover seg. men man klarer det man vil;) så lenge en trives, det er det viktigste!
Tone=) Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 26. mars 2008 nei det er sant. er liksom så vant til at han jobber så mye nå så regner liksom med at han altid kommer til å orke det. får passe godt på han. takk for svar=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå