Attekattenoa Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Hadde vært ålreit å hatt noen å "følge" i prøvinga. Jeg blir snart gal av at det aldri klaffer! Huff:-(
Gjest ønskebrønnen Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 hei:) jeg har hatt altformange pp, men er usikker på om det er akkurat 13/14, men det er vel heller ikke det du er ute etter kan jeg tenke meg:p vi har prøvd i over et år å bli gravide med førstemann, men det ser ikke ut til å klaffe for oss...frustrerende.. jeg har kjøpt meg donna fruktbarhetstest, som viser at jeg er fruktbar akkurat nå, så det blir nok hanky panky når sambo kommer hjem fra jobb;) jeg er student og har en av mine høyt prisede studiedager;) hehe.. hvordan ligger du ann? lenge siden tr? lykke til:)
Attekattenoa Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. mars 2008 Har prøvd i ett års tid vi også. Frustrerende ja!!! Jeg har min siste tr-dag nå, så blir godt å komme i gang med nok en prøvemåned, hehe;-) Jeg har kjøpt meg Pearly og legger inn temp på FertilityFriend. Har dere vært til utredning eller? Prøverørsøknaden vår blir behandlet i disse dager!!.-)
Gjest ønskebrønnen Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 har ikke vært til utredning, men har snakket såvidt med legen om det. vi skal prøve en stund til før vi tar det steget. er ganske unge, så har ingen kjempehast me då bli gravide, men du og du jeg er glad vi startet så tidlig! hva er det egentlig som skjer på en utredning? og hvor lang tid tar prøverørgreiene,og pris?
Attekattenoa Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 28. mars 2008 Man vet aldri hvor lang tid det tar før man blir gravid så ikke noe å vente med egentlig:-) Den utredninga vi har hatt er at jeg har tatt blodprøver på faste dager i en syklus - for å se at man har EL og at den fungerer som den skal. Også har mannen min tatt sædprøve. For å sjekke antall svømmere og hvor godt de "fungerer":-) Ettersom vi nettopp har kommet igang med søkeprosessen fht prøverør så er jeg ikke helt sikker på hvor lang tid det tar. Er visst ikke noe særlig med ventetid i Trondheim ihvertfall. Når man er i gang med prøverør så begynner man medisinering i én syklus og henter ut egg og setter inn et befruktet egg i den neste syklusen. Egenandelen er på 15000 kroner tror jeg. Hvis jeg ikke husker helt feil så er det for 3 forsøk (i praksis kan dette bli flere forsøk ettersom de henter ut og befrukter flere enn ett egg ved hvert forsøk, feks. hvis de henter ut 3 egg per forsøk, så blir det totalt 9 forsøk..) Ihvertfall slik jeg har fått beskjed om at de gjør i Trondheim. Hvis det klaffet på første forsøk tror jeg prisen blir rundt 5000 kroner. Er medisinene som koster.
Prinsemammaen Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 Hallo! Vi er i 11. pp. og har prøvd i over et år nå!!! Synes det er veldig frustrerende!! Vil det aldri klaffe, lissom????? Har vært hos lege pga. uregelmessig syklus og mistanke om at jeg ikke har EL. Tatt blodprøver og alt er fint. Men har bestilt ny time nå til tirsdag og skal KREVE at det blir gjort noe nå! Enten bli satt på pergo eller få henvisning til gynekolog eller noe. Problemet tror jeg, er at jeg har en gutt på 2 år fra før. Hadde jeg ikke hatt det, hadde jeg blitt henvist til en fertilitetsklinikk med en gang.....
Attekattenoa Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 28. mars 2008 Til "har en gutt...": Huff, ja det er så frustrerende!!! Klarer ikke å tenke på noe annet enn det at man vil bli gravid! Merker at jeg begynner å bli litt smårar.... Vi har også en gutt på 2 år fra før. Men vi brukte ei stund før vi ble gravide med han også, holdt på med utredning da jeg ble gravid=) Jeg har gått til gynekolog helt siden jeg gikk gravid med datteren min (8 år siden) og synes det er mye bedre å gå til en som er spesialist på området enn å skulle bruke fastlegen min til det..For det er det jeg regner med du gjør? Krev at han sender henvisning til gynekolog!! Skjønner ikke hvorfor han ikke har gjort det for lenge siden egentlig! Vi har egentlig fått bestemme selv hvor lenge vi ville vente før vi ble utredet og før det ble satt igang noe behandling, så veldig greit slikt sett. Er veldig fornøyd med gynekologen min!!! (han er spesialist i fødselshjelp og kvinnesykdommer Jeg har gått på 3 pergo-kurer, som har hatt god effekt på meg men som desverre ikke har ført til befruktning. Ikke så rart når mannen min har dårlige svømmere ;-) Men legen ville vi skulle prøve det før han sendte søknad om prøverør, tror legene ser på det når de skal godkjenne søknaden, vil vel at det skal være prøvd først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå