MorCathy *spire fire og fem!!* Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Da er vi tilbake fra Tyskland, det ble et superkort opphold da vi dro mandag morgen og var hjemme tirsdag kveld. Det konstanteres ttts, men de kan ikke utføre laseroperasjon. Bra og dårlig nyhet på en gang. Den lille er 617g mens den store er 842g målt i uke 24+4. Det er større risiko for guttene dersom de gjennomfører operasjonen enn om de ikke gjør det for mor er jo helt unormalt satt sammen i en slik sammenheng. Det var 2 leger som gjorde UL dagen vi kom og 2 + professoren og en student som overvar UL dagen etter. Det skulle normalt "bare" vært ca 3cm +/- cervix, men denne mammaen har 5 cm (!). Det KAN kjøpe oss inntil 2 uker med tyngde før kroppen starter fødsel på egenhånd fra det blir for tungt. Normalt ved en slik tilstand som ttts så skal morkaken strekke seg og bli tynn og flat og blodårene syns bra så de ser hvilke forbindelser de må stoppe, men denne mammaen har tykk og fin morkake som de ikke har sjans til å klare å finne alle forbindelsene i. Derfor ble det retur til Norge og UL 3 ganger pr uke fremover. De har satt meg på 100 av 100% risiko for skader på barna og ikke minst for tidlig fødsel. Guttene skal overvåken nøye og tas ut så fort de har behov for det. Det kan også hende at den lille pjokken trenger blodoverføring mens han enda er i magen min :s De drømmer med oss om at guttene klarer seg over uke 28 og aller helst 32, men det er en drøm vi bare må krysse fingrene for. Jeg har også fått medisiner med meg hjem som skal hjelpe til å stoppe sammentrekninger som jeg kan ta hjemme før jeg reiser til sykehuset og har fått soleklar melding om at jeg etter fredag ( 25uker ) skal ha 0 terskel for å ta kontakt med føden og overføres til Rikshospitalet. Det er jo alt for tidlig for de å komme enda, men er det det beste så er det vel det :s Får bare krysse fingrene for at de blir i magen i hvertfall i 3 uker til... Vente til mai hadde vært det aller beste, men vi får ta en dag av gangen og hjelpe de som best vi kan til å vente.. og en annen ting... Tyskerne KAN dette med pasienthåndtering!!! aldri møtt makan jeg.. her har vi MYE å lære!!!!
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Vil bare ønske dere all mulig lykke til, trøst deg med at for hver dag som går blir de sterkere. Ta en dag av gangen, krysser fingrene for at alt går bra!
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 lykke til,håper alt går brs med dere:)*krysseallefingre*
2 fine små Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Skrev et langt innlegg i gaar, men det har tydeligvis ikke festet seg! Irriterende....grr. Sterk historie og vanskelig aa si mye, men du maa holde paa droemmen ja, for hver dag er jo droemmen naermere og naermere en plan, ikke en droem. Oensker deg bare lykke til og haaper dagene gaar fort for deg og at du faar hvilt nok osv. Veldig godt aa hoere at du ble godt behandlet, det har saa mye aa si... Vel, hoere paa legene naa og ta kontakt umiddelbart naar det er noe naa. Tenker paa deg og fint om du oppdaterer dersom du orker og vil, da kan vi ferie framskrittene dine her inne. Klem fra meg.
2 fine små Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Tenker paa deg, hvordan er det naa naar du har fordoeyet ting og hverdagen skal rusle videre? Oensker deg alt godt og tenker paa deg. Klem fra meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå