superk Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Han er snart 5 uker og har gulpet mye fra dag 1. Gjerne 4-5 ganger etter måltidet og det kan ta lang tid mellom. Han legger på seg veldig bra, så det er ikke noe problem for han, men det blir utrolig mye vask både av hans klær, mine klær, andres klær, sofa og gulpekluter. Har prøvd mye forskjellig, men ingenting hjelper. Prøvd å ta rapepause under amminga, benyttet ulike ammestillinger, prøvd både å bytte bryst underveis og bare med ett. Noen som har noen andre tips? Hilsen frustrert klesvasker...
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Har igrunn ikke noe annet råd enn å sørge for at systemet er tomt for rap.. Eneste som har funket på jenta mi. Og la henne henge over skuldra til melka har "sunket" litt ned i magen. Kanskje han er litt glupsk og tar litt mere melk enn han har plass til? Men jeg antar at noen barn gulper selv om det ikke er noe "galt"..
Happy H Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Har desverre ingen gode råd å komme men. men ville bare si at vi har d påakkurat samme måte. jenten vår va helt ekstrem ein periode. åt, slapp take i puppen og så stod spruten. tror rett og slett ho overspiser. har prøvd å ta ho av puppen når eg merker at d går over til kosespising. no e ho 3mnd, og gulper ikkje så masse meir, så min erfaring e at d blir litt bedre etterhvert. men ho gulper masse endå. e kjempe uvant dette for førstemann gulpet aldri. utrolig lei av å gå rundt å lukte surt konstant og ha ein baby som gjør d..hehe
tudeluuu Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 har det på akkurat samme måten, hadde det også med nr 1. Det er dessverre bare sånn at mange babyer gulper mye. Dette kommer av overspising kombinert med dårlig lukkemuskulatur i magen. Gutten min gulper fra han har spis til neste måltid står for tur hvis han ikke får opp all rapen før jeg legger han ned etter et måltid. Nr 1 gulpa og gulpa til han var 5-6 mnd, så ga det seg. Var så gla når jeg kunne legge gulpeklutene på hylla =)
superk Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. mars 2008 hjelper minifom for gulping også? Han er nok antagelig litt glupsk og melka mi kommer nok også litt for fort. er veldig bløtt etter amming(må bruke gulpeklut under han når jeg ammer), men jeg kan liksom ikke skru av og på krana heller Er som fler sier her, han gulper fra ene måltidet til det andre. Skal ikke klage egentlig, for han er et drømmebarn, men det er veldig slitsomt med all denne gulpingen HELE dagen.
Chunky81 Skrevet 26. mars 2008 #7 Skrevet 26. mars 2008 gutten min sluttet da han nærmet seg 8 måneder. kan godt si at jeg har vasket en del klær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå