Gå til innhold

Dere som har hatt ufarlige blødninger i 1 trimester..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..Kan dere være så snill og fortelle hva det var som skjedde? Hva sa legen? Hadde du vondt? Hvordan kunne legene evt være sikre på akkurat hva det var?

Håper på mange svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan bidra med ett svar iallefall.. Jeg blødde brunt og klumpaktig i to-tre uker i 1. trimester. Mener det var fra uke 9 eller deromkring. Hadde litt friskt blod innimellom også, og trodde ikke det ville gå bra. Legen fant aldri ut hva grunnen egentlig var, men det er slett ikke uvanlig å blø litt i svangerskapet, spesielt ikke i begynnelsen, sa han. Jeg blødde overhodet ikke i første svangerskap, derfor trodde jeg jo enden var nær, men her er jeg altså i uke 27 og alt ser fint ut:)

Lykke til!

Hadde forresten ikke særlig vondt.

Skrevet

Jeg har hatt litt blødninger, fikk litt forskjellige svar av jordmor på sykehuset og av legen men skjøre slimmhinner og/eller stress kombinert med at det vokser inni der var den forklaringen jeg fikk...

Skrevet

Jeg blødde fra uke 2 tom uke 8. De kunne ikke gi noen god forklaring på hvorfor, da alt så u til å utvikle seg normalt ellers. Jeg ble sykemeldt pga stressende jobbsituasjon og tidligere mistet.

Skrevet

hei.

skjønner du er bekymret.

for min del så fulgte det ikke annen smerte enn menssmerter og det har jeg hatt gjennom hele svangerskapet og er nå i uke 32.

jeg hadde en kraftig blødning i uke 13-14 som kunne samenlignes men hvordan jeg blør under menstruasjon.

det skjedde plutselig etter nattlig toalettbesøk men avtok utover morgenen men stoppet ikke helt før dag 3.tok ul og alt sto bra til.eneste forklaring var at en større blodåre hadde røket.

og som sagt tidligere all blødning i svangerskap er ikke farlig men man blir bare så fryktelig bekymret av det.

snakk med legen din om det istedet for å gå å vær bekymret,

veldig unødvendig.

Skrevet

He! Jeg er gravid med nr. 2 og har blødd i 1.trimester begge gangene. Første gang blødde jeg fra uke 5 til 12, men denne gangen blødde jeg bare litt i uke 6. Var sykmeldt den uken jeg blødde, legen min ville at jeg skulle ta det med ro så lenge det varte, men forsikret meg om at det var veldig vanlig med småblødninger i begynnelsen av svangerskapet. Vi fikk sexforbud så lenge det varte!!

Fikk også tidlig ultralyd begge gangene for å sjekke at alt stod bra til og det gjorde det!

Skrevet

Jeg fikk blødninger i uke 5 og det varte litt over en uke. Ble sykemeld for å ta det med ro og ble ikke henvist til UL. Tok blodprøver hos legen for å se om HCG nivået steg. Nå er jeg i uke 20 kjenner spark fra den lille hver dag og var til UL i uke 18. Håper alt går bra med deg!!

Skrevet

hei...

Jeg blødde fra uke 8 til 12, det varierte i mengde, og om det var brunt el friskt blod.. fikk noen vonde tak innimellom.

jeg ble sendt på ul, men alt var bra. ble sykemeldt får og ta det med ro, og fikk beskjed om og ikke ha sex så lenge jeg blødde! da det ikke sluttet og blød, ble jeg sendt på ny ul, alt så fremdeles bra ut, Og jordmor kunne ikke si sikkert hva det var, men hun sa at det kunne være en blod oppsamling, som kroppen ikke klarte og observere selv, eller det kunne være at jeg hadde mistet en veldig tidlig... Men det var umulig og si uten videre prøver... Jeg valgte og ikke vite noe mer om det, velger og tru/håpe at det bare var en blodoppsamling(selv om jeg vet at sjansen får tvillinger er stor)

jeg blødde enda en stund etter den ul, men i uke 12 gå deg seg, da var jeg på enda en ny ul, og alt så fremdeles bra ut:)

var på ordinær ul. og fikk se lille gutten min i beste velgående! nå er det fult liv i magen, og jeg begynner og roe meg... men bekymrer meg mer får slutt fasen nå(sambo har en dødfødt sønn fra før, som døde i morsmage 3 dager før termin) det skremmer meg litt:(

lykke til;)

Skrevet

jeg har hatt blødning i begge mine svangerskap.1gang i uke 9,styrtblødde masse,men er nå en sønn på 7 år:)i dette hadde jeg småblødninger hele 1 trimester,men vet ikke hvorfor..er nå i uke 19 og alt er bra:)lykke til:)

Skrevet

Jeg hadde flere småblødninger med brunt/gammelt blod mellom uke 5 og ca 10, samt en større blødning med friskt blod omtrent midt i samme periode (det var vel snakk om kanskje mellom en halv og en kvart desiliter eller noe som kom på en gang, og deretter hang det igjen brunt blod i et par dager etter den). Ingen god forklaring på hvorfor, men både lege og jordmor sa at det er helt normalt med småblødninger i starten og at det helt sikkert gikk bra. Og det gjorde det - her sitter jeg i uke 27 og har nesten ikke sovet i natt fordi tulla lekte sirkus i magen min i hele natt :P

Jeg vet også at både mamma og mormor har hatt større blødninger i starten av sine svangerskap - med lillebroren min fant ikke mamma ut at hun var gravid engang før etter fire måneder ellerno, fordi hun hadde mensen som normalt - eller en menslignende blødning. Og mormor hadde det på samme måte når hun gikk gravid med alle sine fire - hun påstår at det eneste symptomet hun hadde i løpet av de første månedene var at hun kastet opp på tom mage en gang eller to helt i starten - men ut over det gikk mensen og alt som normalt til hun var nesten halvveis... Så antagelig er det vel en eller annen arvelig faktor som ligger bak mine blødninger, vil jeg tro.

Uansett - det er så mange grunner til sånt - og de fleste av dem er nok helt ufarlige :)

Skrevet

Jeg har blødd i begge mine svangerskap. Første gang blødde jeg fra ca uke 5 til ca uke 9. Var på tidl ultralyd, alt gikk bra! Denne gangen beg jeg også å blø i uke 5 og blødde til uke 12. Blødde litt mer denne gangen, innimellom som en kraftig mens. Var helt overbevist om at jeg mistet. Men den gang ei! :-) Nå er jeg i uke 24, og alt går helt fint denne gangen også. Fikk beskjed om at blødningene var hormonelt betinget. Bestill en time hos legen og få henvisning til tidlig ultralyd så du kan bli beroliget. Dette går nok helt fint. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...