Gå til innhold

Hvordan få bestefar til barna å innrømme sitt problem??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestefar til barna mine er en veldig snill bestefar og veldig glad i dem. Men han har et problem m alkohol... Han drikker sjelden på hverdager og slik, men hvis det er fest eller bare sosialt samvær med andre der det blir servert alkohol-drikker han mye.

Noen ganger blir han helt borte vekk og andre ganger ganske full, men går greit å kommunisere med han. Men problemet er at han dagen etter begynner å drikke igjen, i skjul. Men dette merker jo selvsagt min mor og andre som evt er rundt han da! Men han nekter...

Han kjører heldigvis ikke bil når han gjør sånn, men føler det bare er et tidspørsmål før dette blir verre og verre....

Verst er det i høytider da det er mye fri og mye familie og venne samlinger med god mat og alkohol servering...

Han har også gått i "alkoholrussøvne" et par ganger, og falt ned et par meter og slått seg kraftig.

Han har en bra jobb og tjener godt,men det har skjedd en del i barndommen hans som jeg vet han ikke liker å snakke om. Vet ikke hvordan jeg skal få hjulpet han når han ikke innrømmer at han har et problem... Han er flink til kjempemye og høyt respektert blant familie, venner og bekjente. Vil ikke at livet hans skal bli ødelagt pga at alkoholen skal få overtaket... Noen med erfaringer, råd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...