mummimammo gleder seg til jul Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Jeg er bekjent med en koslig gutt på 11 år, men jeg tror ikke han har det helt bra hjemme. Han forteller at moren for det meste ligger og sover hele dagen . Og det har hun også gjort de gangene jeg skulle hilse på henne. (jeg er kjæreste med hans far, altså hennes ex) For en stund siden ville gutten, som helst bare spiller data begynne med en hobby, faren ordnet og fikset og engasjerte seg veldig, og da det kom til utgiftene sto det på 500 kroner fra moren så var gutten godt i gang med hobbyen. Men hun nektet å betale de 500, og sa hun ikke hadde råd. Etter noen timer ringte gutten og sa han ikke ville begynne på den hobbyen likevel, noe jeg og faren syens va rart da han var helt oppglødd helt fra vi kom inn på tanken. For en stund siden hadde gutten bursdag , og faren ringer ut for å gratulere sin kjære sønn, han spør om han har fått noe , det hadde han ikke, og spør på hva han gjør nå, jo han sitter og spiser middag med sin søster, moren ligge rog sover. På sønenn fødselsdag ligger hu nog sover. Og det er det at hun har ikke vært på jobebn hele dagen eller noe sånt, hun e rhjemmeværenden og kunne godt hvilt når dem var på skolken. Men akkuratt på bursdagen hans , ja da må hun hvilke midt under middagen. faren spurte videre om det ble kaka senere på dagen, vi satt jo neten kalr til å hive oss i bilen og besøke og det var tilfellet, men nei moren hadde ikke stelt i stand noe. hun ligger også å sover nåt han leveres søndag ettermiddager, til tross for at hun da har utsatt hjemkomsten med flere timer fordi hun sitter hos naboen og prater.. Denne uken her skulle plutselgi gutten til faren midt i uken, noe som er uvanlig, men det er jo veldig koselig når han kommer, jeg spurte hvorfor. Jo for moren og hun søsteren skulle til danmark å hente en hund til hun søsteren.. NÅ koker det i meg, det har hun økonomi og energi til... gutten er i tilegg ofte tankefull og får aldri stort med nye klær, jeg kjøpte han e fleece jakke til bursdagen m han ble så glad jeg har vondt av denne gutten, men er det bare jeg som overreagereer. Hva tenker dere?
mummimammo gleder seg til jul Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #2 Skrevet 26. mars 2008 ble litt skrivefeil da jeg var litt engasjert, hehe..
♥Cherrypie♥ Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 hei!huff det er ikke noe særlig med sånnt! er hun mren spykisk eller fysisk syk? har hun mesteparten av ansvaret?? nå er det jo ikke lenge til gutten er 12 (er det ikke det som er grensa),å han kan bestemme selv hvor han vil bo! stakkars gutt... hvorfor ikke prøve å få full omsorgsrett da?
petite fleur Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 Det høres jo ut som moren er fryktelig uengasjert....er hun frisk? Synes nesten det høres ut som hun har en depresjon, det er jo ikke normalt å ligge til sengs hele dagen. Har dere konfrontert moren med dette? Det synes jeg absolutt dere burde gjøre - dvs, jeg synes kjæresten din skal gjøre det. Godt mulig det blir tatt ille opp hvis du tar den biten... Hvis det bare sto om 500 kroner til den hobbyen, ville jeg bare betalt det....Stakkar gutt, får vondt i meg av å høre historien din.
mummimammo gleder seg til jul Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. mars 2008 Faren unnskylder henne liksom og sier ja men hun er jo fryktelig sliten for tida, men uansett hvor sliten hun er så har hun tre unger å ta seg av. å jeg får helt vondt i meg over den gutten..
mummimammo gleder seg til jul Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. mars 2008 og den hobbytingen, faren hadde allrede lagt ut over 2000 kroner så spurt han om det siste fra henne, noe hun ikke kunne, og siden overtalte han til å si i fra at han ikke ville begynne med den hobbyen likevel.
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #7 Skrevet 26. mars 2008 Moren høres ikke frisk ut. Er det mulig å sende en bekymringsmelding til barnevernet? De kan jo undersøke litt kanskje. Kan dere få ha gutten litt oftere? Dele 50%.
mummimammo gleder seg til jul Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 26. mars 2008 jeg har tenkt på det med bekymringsmelding ja.. selv om det kansje ikke er så alvorliog, om de ikke ha rnoe å skjule så gjør det vel ikke noe at barnevernet tar seg en tur.. slik tenker hvertfall jeg.. og om det ikke er noe bra i ehimen der så kan de stakkars ungene endelig få litt hjelp.
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #9 Skrevet 26. mars 2008 Eg tenker depresjon, og så tenker eg at her må far åpenbart meir på banen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå