Gjest Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 I går kveld sat vi her og grein, heile gjengen (i alle fall mor og dei to eldste..) Vi må kvitte oss med pus p.g.a allergi. Det er ein nydelig 4 mnd gml skogskattfrøken med stamtavle og greier, men ut må ho, for gubben blir asmatisk og eldstemann klør i augene. Så ho blir vel lagt ut på finn, tenker eg. Nokon her med erfaring med slikt? Blir det vanskelig å få solgt henne?
dritgrei hei hei! Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Æsj så trist... jeg vet at jeg har utbasunert at jeg hater katter altså, men det er ikke hele sannheten :-) Så fælt når man har gledet seg, og blitt kjent med og snust leeeeeeeeenge på det lille dyret, jeg skjønner godt at det er sorg i heimen. Jeg har ikke peiling jeg, men jeg ville tro at når det er en rasekatt med stamtavle så kan det da ikke være vanskleig å få solgt henne. Lykke til i alle fall!
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Å nei så trasig og trist da :0( Håper vesla får ett godt hjem.Allergi er ikke noe å spøke med.Men har dere prøvd homeopat.Svogeren min tåler plutselig alle dyr nå etter homeopat medisin.... Sender en stor trøste klem..
Attpåklatten :-)™ Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 Det er alltid trist når man må gi opp et medlem av familien! Skjønner godt at dere gråt....... Håper dere finner et flott hjem til henne om det ikke er annen løsning!
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 Det er så skummelt å skulle overlevere ho til frammande, tenk om dei ikkje er snille... vræl. Slik sett er det vel lurt å selge, ikkje gi bort, at ein er meir sikker på seriøsiteten til dei som overtek. Broren min tulla om reptilfor, men det var ein dårlig tima spøk, kan du si.
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #6 Skrevet 26. mars 2008 Du verden. Eg er i utgangspunktet skeptisk til så dyrt vatn. Hjalp det virkelig, også etter ei tid?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 26. mars 2008 #7 Skrevet 26. mars 2008 Ja den spøken var vel særdeles dårlig timet....... Hva med å kontakte en av disse omplasserings-variantene? De har gjerne en nøye sjekk av de som skal ta over og har backup planer i tilfelle det skulle være noe......Søk på nettet og les på hjemmesidene om det finnes noen i nærheten av der dere bor!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 26. mars 2008 #8 Skrevet 26. mars 2008 Glemte å si at jeg ikke hadde stolt på at de som betaler for et dyr er noe bedre enn andre folk. Finnes mange gærne mennesker med penger også!
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #9 Skrevet 26. mars 2008 He. joda, men det var liksom fattigmannstrøsten min det med seriøsiteten, da.
Graciegirl Skrevet 26. mars 2008 #10 Skrevet 26. mars 2008 Ååååååå. Så leit at dere er plaget med allergi. Vi har to katter allerede. Hadde det vært opp til meg så hadde vi tatt imot din også. Min kjære har satt grensen med 2 katter - og det er nok lurt. Katt nummer 2 fant vi via lapp på Rimi Katt nummer 1 fant vi via dyrenett.no Dyrenett.no er veldig ok. Tror det er god mulighet for å treffe en fin eier der. Dere kan lage en annonse selv og dere kan søke i annonser fra folk som ønsker å kjøpe en pus. Pass på at du søker i dyrenett sin annonser og ikke linken til Google sine annonser. Akkurat nå er det 28 annonser for folk som ønsker seg pus. Kanskje en av de passer for pusen deres? Familien som gav oss katt nummer 1 hadde vi først en lang dialog med på e-post. Funket veldig bra for alle parter. Ønsker dere masse, masse lykke til med omplasseringen. Håper dere finner et godt hjem til pus.
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #11 Skrevet 26. mars 2008 Å takkogtakkogtakk! Det såg koseligare ut enn Finn.
Maud Skrevet 27. mars 2008 #12 Skrevet 27. mars 2008 Håper dere blir kvitt katten. Maud-mannen hadde gjerne tatt henne, det er en sånn katt han vil ha. Vi bor vel imidlertid på et helt annet sted enn deg og dessuten har jeg fått ham med på at vi skal vente til neste år. Minstesnupp er jo så liten ennå. Jeg deler din skepsis til homeopati. Kan ikke skjønne helt at noe så utvannet virker. Det er vel ikke akkurat overbevisende dokumentert heller. På den andre side er det mange her inne og andre steder som erfarer at det virker, så hvem vet...
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #13 Skrevet 27. mars 2008 Det er ein usedvanlig snill og pen pus, vant med bråkebarn og baby. Heilt reinslig er ho og. Vi har mulighet for å levere ho i Oslo....kan eg sende deg eit bilde, så kan Maud-mannen få sjå?
Maud Skrevet 27. mars 2008 #14 Skrevet 27. mars 2008 Du kan sende et bilde :-D Sender deg mail-adresse på PM
Maud Skrevet 27. mars 2008 #15 Skrevet 27. mars 2008 Eh nei, det kunne jeg ikke for du har ikke profil.
Maud Skrevet 27. mars 2008 #17 Skrevet 27. mars 2008 Jeg har sendt deg mail så du kan sende meg mail :-)
Maud Skrevet 27. mars 2008 #19 Skrevet 27. mars 2008 En nydelig katt som jeg er sikker på at vil få Maud-mannen til å øke presset på den som holder igjen - nemlig jeg :-)
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #20 Skrevet 27. mars 2008 Hils Maud-mannen frå meg, og ønsk lykke til He he
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå