Gjest Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Er det noen som har erfaringer med det? Var hos fastlegen i går og fikk da påvist 2+ med proteiner i urinen, blodtrykk på 144/80 (vanlig for meg før svangerskapet er 100/65), vann i kroppen (hovne ben, hender og litt i ansiktet - gått opp 2kg på 1,5 uker), noe synsforstyrrelser (svarte prikker og litt tåkesyn). Men har ikke noe særlig hodepine og ingen smerter øverst i magen. Det er bra med liv i magen. Jeg skal tilbake til kontroll hos fastlegen i morra. Dere som har hatt svangerskapsforgiftning før (eller har), hva har de gjort med dere? Hadde termin på søndag 23.mars, er da i uke 41.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Forrige gang ble jeg lagt inn uke 42 pga for høyt blodtrykk. (Satt i gang to dager etterpå) Husker ikke hvor høyt. Mener å huske det ikke var noen flere symptomer, så jeg syns vel det er rart at du ikke hvertfall ble sendt til poliklinikken på sykehuset for en sjekk?
Phantom´ Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Har det som deg, men mitt undertrykk ligger rundt 90-98. Jeg har fått beskjed om at det beste uansett er om fødselen kommer i gang av seg selv. Men om jeg var deg ville jeg ringt føden for en sjekk. Jeg er inne der annehver dag for observasjon. Da måler de hjerteaktivitet blodtrykk og tar UL som viser bla gjennomstrøminger i navlesnoren. I tillegg tar de blodprøver for å oppdage evt svangerskapsforgiftning. PS. Jeg har ikke kommet fullt så langt som deg ennå da. Termin på lørdag.
Ane med lillegutt Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 Kan ikke si så mye ang uke 41, men jeg er lagt inn for observasjon pga høyt blodtrykk. Har kun dette og litt hodepine, men de villle ha meg her selv om urinen var fin og bloidprøvene greie. Jeg blir ikke satt i gang enda pga jeg ikke er moden. Ble satt på blodtrykksmedisin og skal vurderes videre i forhold til blodtrykk/modenhet. Jeg er 38 uker på veg, så er jo kommet kortere enn deg, men det var iallefall det jeg har erfart i forbindelse med innleggelse/igangsetting.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 Hei! Jeg har termin i morgen og skal sjekkes igjen i dag etter at bt ble målt til 150 oover 90 på lørdag, hadde 1 + i protein , samt utslag på blodprøvene. Altså ikke så altfor galt, men ettersom jeg fikk sv skaps forgiftning med 1 mann så tror jeg de vil sette meg igang. Kan utvikle seg raskt. Av erfaring tror jeg helst jeg ville gått igjennom en fødsel som ikke blir kunstig startet , men i valget av 2 onder ------- Gleder meg uansett til å bli ferdig. Tips; Ta det veldig med ro! -og håp på at det starter av seg selv. Kan evt forsøke akupunktur -jeg var på bekken og barn på skøyen og var veldig fornøyd! Lykke til
`Prinsesse Vilikke` Skrevet 26. mars 2008 #6 Skrevet 26. mars 2008 Jeg blir lagt inn i dag til observasjon. Er 36+3. 3+ på proteiner, synsforstyrrelser, lett hodepine, smerter i magen. Har vært til kontroll daglig siste fire dager. Blodprøver, urin og registering blir tatt hver dag og har vært fine. Tok UL den første dagen jeg var inne. De mener jeg kan slappe av mer når jeg ligger inne... Blir ikke satt igang ennå.
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #8 Skrevet 26. mars 2008 Dytter i håp om at noen nye har logget seg på..:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå