Gå til innhold

Tidlig ut i jobb igjen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min har tenkt på å dele permisjonen likt. Jeg tenker da å være hjemme med babyen til han er 4-5 måneder, så tar far resten . Er det noen som har erfaringer med å begynne i jobb igjen så tidlig? Vi har ikke barn fra før, så vi vet ikke helt hva vi begir oss ut på...tror dere at dette kommer til å gå greit, eller er det best at jeg er hjemme hele permisjonen med tanke på amming osv?????

Blir veldig takknemlig for synspunkter og råd!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det høres tidlig ut å begynne å jobbe igjen når han er 4-5 måneder hvis du ammer. Jeg fullammet til gutten min var 6 måneder og da hadde ikke det gått. Tror det er greit å være hjemme til barnet er minst 6 måneder dersom man ammer.

Skrevet

ikke erfaring selv..vi kommer til å dele permsjonen som er igjen når hun er 6 mndr, da tar jeg tre dager og han to dager i uka..syntes det hørtes tidlig ut med 4-5 mndr om du fullammer..men helt sikkert overkommelig om dere legger tilrette for det :)

Skrevet

Så bra at dere tenker dele likt! Vi delte 50-50 med førstemann. Ettersom jeg fødte to uker etter termin, var han fem og en halv måned da jeg begynte i jobb igjen. Han brukte lang tid på å lære å spise selv, så den første måneden fikk han knapt i seg næring på dagtid. Det var litt slitsomt å amme annen hver time hele døgnet, før jeg gikk på jobb igjen om morgenen. Men etter en måned hadde han fått inn teknikken, og alt gikk supert.

Med andremann krevde jeg syv måneders permisjon, slik at jeg skulle slippe det samme kjøret den første måneden på jobb. Dermed ville babyen være seks og en halv måned da jeg gikk tilbake.

Jeg ammet førstemann om morgenen, pumpa i lønsjen og amma han når jeg kom hjem fra jobb og om kvelden. Det fortsatte jeg med i et helt år, altså til han ble et og et halvt år gammel.

Jeg tror det går helt supert! Bare pass på å begynne spisetreninga i tide, slik at babyen får i seg noe næring også på dagtid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...