Elskeråværemamma Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Hva synes dere om bunden tid i skolen?? Jeg er lektor og har jobbet både i ungdomsskolen, vid.sk og voksenopplæring. Når jeg begynte var det ikke bunden tid og kunne gjøre masse av arbeidet hjemme. Nå må vi være på jobb fra halv ni til halv fire selv om vi kanskje en dag bare har to undervisninstimer... Dette er jeg så imot!! Vanskelig å rette tekster og prøver på skolen, mye bedre å kunne gå hjem å jobbe slik det var før!! Hva synes dere??
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Jeg blir adjunkt med tillegg nå til sommeren og har ikke så mye erfaring, men jeg er likevel i mot bunden arbeidstid jeg også. Det lille jeg har erfart er at det er utrolig vanskelig å få gjort noe fornuftig på skolen fordi det hele tiden er noen som vil snakke med en, diskutere noe osv, får begynt å gå igjennom en prøve elelr bok og halveis blir man forstyrret osv, blir ikke noe kvalitetsretting av slikt. De som sitter og lager alle disse reglene for skolen kan umulig ha noe særlig erfaring fra yrket selv?
Sånn kan det gå Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Jeg er adjunkt med tilleggsutdanning og for min del sluttet jeg nylig i skolen pga alt byråkratiet og "dillet" som er kommet til. For meg passet det heller overhode ikke å skulle prøve å forberede seg til neste dag og videre dager sittende ved et miniskrivebord på et lite kott sammen med ørten andre lærere, tømt i huet etter en lang dag sammen med elever.
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 De burde ikke innfoere bunden tid i skolen uten aa samtidig stille krav til arbeidsforholdene. Det er min mening! (jobber ikke i skolevesenet selv da, men har flere venner som gjoer det)
Elskeråværemamma Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. mars 2008 Føler nesten alle lærerne er imot dette, vi burde hatt det på dagsordenen å bli kvitt det!! Er så rart når "alle andre" som kan jobbe hjemme innimellom fint kan gjøre det (samboeren min som er ingeniør, venninna mi som er advokat).... Forstår ikke hvorfor vi MÅ sitte på arbeidsplassen vår når det nesten er umulig å få noe gjort før vi kommer hjem....
Blidmamma Skrevet 26. mars 2008 #6 Skrevet 26. mars 2008 Jeg er ikke lærer selv, men føler dette er et tiltak som er kommet for å tekkes de som mener lærere har for kort arbeidstid. Har en venninne som er lærer og det høres ut som om mye av den bundne tiden går med på møter som ikke alltid er like produktive. Jeg kan skjønne nytten av at lærerne er på skolen en del tid ut over undervisningstimene, men ikke full dag. Det å kunne legge opp deler av arbeidsdagen selv må jo sees på et gode som kan trekke flere flinke folk til læreryrket, er redd for at mange flinke folk flykter pga dette. Samtidig så har jeg gjennom samme venninne hørt om lærere som alltid gjør minst mulig og dermed har tid til nesten full jobb ved siden av lærerjobben. Men slike burde man kunne luke bort på andre måter. De har vel ingenting i skolen å gjøre i utgangspunktet og blir neppe bedre lærere av å tvinges til å sitte på kontoret.
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #7 Skrevet 26. mars 2008 Helt klart mot. Vårt arbeidsrom er trangt og bråkete. Håpløst å få gjort noe der...
alvefrøken Skrevet 26. mars 2008 #8 Skrevet 26. mars 2008 Er adjunkt med opprykk....og kommer ikke til å søke meg tilbake til skolen tror jeg. Altfor dårlig arbeidsavtaler spør du meg. Bunden arbeidstid er noe av grunnen ja.
Pysa Skrevet 26. mars 2008 #9 Skrevet 26. mars 2008 Ja, arbeidtstida er håpløs. Den praktiseres ikke så strengt der jeg jobber, heldigvis. Hadde jeg hatt 8-16-jobb, ville jeg gjort noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå