HøstBaby <3 Elias Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Våknet opp med ekstrem kvalme, kjennes ut som om jeg skal kaste opp hvert øyeblikk.. Sist jeg våknet opp slik, så spiste jeg frokost å alt, rett før jeg var ferdig var det rett inn på do for å kaste opp alt igjen. Jeg orker ikke det en gang til.. Når jeg sliter så sinnsykt med å få i meg mat fra før av, så skal jeg sitte her å trykke i meg en frokost som er dømt til å komme opp igjen Er så lei av denne kvalmen.. Kastet skikkelig opp i går kveld etter jeg hadde lagt meg, å det var så mye syre at det svei i halsen lenge etterpå.. Når skal dette gå over (( (Er 15 uker i dag foressten)
anette&tutta mari :) Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Spis saftis! Det hjelper meg masse! Jeg er 21+6 idag og kaster fortsatt opp noen dager. Jeg prøver å spise frokost, men sutter på en saftis (enten sånn first-price-is eller mr.freeze) rett etterpå. Ellers har sure, grønne epler og iskaldt vann m/litt sitron hjulpet meg masse om morgenen, sånn for å få i seg litt. Jeg vet hvordan du har det. Det er bedre å kaste opp ingenting enn å kaste opp mat! Var selv plaget med morgenkvalme og oppkast 2-3 ganger hver morgen i 8-9 uker, men ga seg nesten helt i uke 18.
Snuppa mi er nå storesøster... Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Hadde det på samme måten selv, det er ganske så slitsomt og ikke minst ekkelt. Jeg var konstant kvalm i 4,5 måned, det er først de siste ukene hvor jeg har kjent meg ok, selv om jeg fortsatt har perioder hvor jeg kan brekke meg og føle meg uvel. Håper det går over snart hos deg. Lykke til og hold motet oppe!
Snuppa mi er nå storesøster... Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 Glemte å si at det ikke var noe som hjalp meg mot kvalmen, så jeg kan desverre ikke gi deg noen tips personlig.
HøstBaby <3 Elias Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. mars 2008 Får prøve dette med isen da.. Har heldigvis en pakke med friskis i fryseren, så får sutte på en slik en til skivene mine er ferdig tint.. *krysser fingrene for at det virker*
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #6 Skrevet 26. mars 2008 har du hørt med legen din om du kan få afipran stikkpiller,di kommer ikke opp igjen.jeg er i uke 19 og bruker di fortsatt,eneste som hjelper:)
MarihønaMedHvitveis Skrevet 26. mars 2008 #7 Skrevet 26. mars 2008 Dere som er plaget av kvalme, er dere sykemeldt? Har selv vært plaget av og sykemeldt for kvalme siden uke 4/5, og er i uke 13 nå. Begynte så vidt å dabbe av i forrige uke, nå brekker jeg meg bare når jeg beveger meg, og ikke spydd på en uke:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå