Gå til innhold

Hvordan oppføre du deg som butikkansatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe.. måtte bare etter den andre tråden. Det er sikkert mye sure kunder, men fy søren det er mye sure butikkansatte også..

Er forøvrig en smilende og grei kunde selv :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig opptatt av å være blid og hyggelig mot alle uansett......er så kjipt med sure butikkansatte....mye sure kunder ja, men jeg prøver å være blid uansett.....

Gjest Rebel + soggy bottom baby
Skrevet

Blid blid blid hele dagen. kunden har alltid rett. Noen ganger kan man holde på å eksplodere...

Skrevet

Er blid og fornøyd,men er jeg avslappet i ansiktet,så ser jeg sur ut..alle i familien må liksom kommentere det. irriterende..

Smiler og sier hei til alle som kommer i kassa.

Skrevet

Jeg har jobbet i butikk i maaaaaaange år og fant fort ut at jo hyggeligere jeg var desto hyggeligere var kundene. Så jeg har alltid vært en munter og hyggelig butikkdame. Har hatt få tilfeller der jeg har måttet være streng og kjip mot kunder. Alle reklamasjoner er blitt tatt i mot med et smil og selv om kunden ikke alltid har hatt rett så har de som oftest gått fra butikken med et smil likevel! Morsomste ting i verden det å snu humøret til en sur kunde. ;)

Skrevet

Jeg var en veldig blid og sericeminded butikksjef -til en hvis grad. Fant meg ikke i frekke, usaklige og ufordragelige kunder!! Vi levde for å gi god service og strakk oss virkelig så langt vi kunne!! Men det noen kunder virkelig ikke skjønner er at man har regler å jobbe etter. Mange ganger jeg skulle ønske jeg bare kunne gitt kunden tilbake pengene for eks. men hadde jeg gjordt det uten at det var "tillatt" så hadde jeg mistet jobben (snakker ikke om vanlig retur nå altså).

Jeg har også bedt en kunde om å til helvete pelle seg ut døra og ikke vise tryne sitt i butikken igjen før han hadde lært seg normal oppførsel og hvordan man oppfører seg!! Men han var ekstremt ufin mot den ene ekstrahjelpen og gikk til personangrep på henne. Han kom inn igjen 10 minutter senere og ba inderlig om unnskylding og sa jeg var det råeste kvinnemenneske han noen gang hadde møtt som turte å si han i mot!! Ble til og med invitert ut;)

Skrevet

Jeg jobbet en plass der det stort sett er bare faste kunder - trailersjåfører, og det gjorde det veldig lett å være hyggelig:) Vi "kjente" hverandre liksom og snakket om løst og fast:)

Nå rett før permisjonen var det ikke like lett å holde seg blid og serviceinstilt, men jeg greide det sånn nogen lunde, som alltid:) (Har faktisk fått "ukens smilefjes"-button:) hihi:P

Jeg jobbet på bensistasjon da, og var ganske frustrende når en mann kom bort til kassen med to typer olje og såg meg, og da var det bare - Å, nei, du kan vel ikke dette her du!

Men såvisst kan jeg! Litt kok da altså! Men stort sett blid:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...