Gå til innhold

Nøstebarn ullpysj. Noen med erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillen her sparker alltid av seg dyna og blir kald om natten. Så jeg lurte på å kjøpe nøstebarn ullpysj. Men jeg er redd han skal klø, er den ulla kløfri eller? Og så lurte jeg på om jeg skal ta med eller uten fot. Tar jeg med fot holder han seg varm på føttene også og tar jeg uten kan jeg brette opp om den er for stor. Er de normale i str eller? Han er 2 år til lørdag og bruker 86 i klær (H&M). Han er vel ca 86 høy, ikke så lett å måle hjemme. :) Lurer litt på om jeg skal ta 98 eller 104. Kan vel ikke ha 104 hvis jeg skal bestille med fot, da havner han vel inni dressen. :)

Er dere fornøyd med denne pysjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den ble altfor varm til eldstejenta da hun var baby.

Men jeg skal kjøpe en sånn til minstejenta neste høst igjen, hun er litt frossen av seg.

Jeg er veldig fornøyd med andre plagg vi har fra Nøstebarn.

Skrevet

Han her er helt kald på lårene stakkar når jeg tar han opp om morgenen. Han har 20 grader på soverommet, det bør vel være ok.. Men hvor mange slike pysjer trenger man? Bør vel ha 2? Hvor ofte skal de vaskes?

Skrevet

Jeg elsker nøstebarnnattdraktene. Lille snupp skal absolutt ligge oppe på teppet sitt.

Jeg har bare 1, og det holder. Nå er det jo snart vår og man trenger ikke vaske dem så veldig ofte. Jeg vasker den kanskje hver 14. dag.

Vår datter er 80 cm. og jeg har nettopp kjøpt ny nattrakt. Jeg kjøpte størrelse 92 (av nattdrakten med fot). De anbefaler at man kjøper dem litt store- i tillegg vasker jeg dem på ullprogram i maskinen så de krymper noe, jeg gidder bare ikke vaske for hånd som anbefalt. Etter vask er den ennå noe for lang til henne, men det får gå. Snart er det sommer og vi går over til bommull og å sove i bleia. Nattdrakten skal nok passe til høsten også.

Skrevet

Å kjøp den:) den er nydelig!

Min lille på 4 mnd er 63 cm og passer greit den i str. 68, er litt stor men det gjør ikkenoe. Jeg har den med fot, det er praktisk. jeg syns ikke det virker som han blir for varm i den ulla, han blir mer forkavet med Janus.

Tror den er veldig bra varmeregulerende.

Jeg skal hvertfall kjøpe en til når denne er for liten.

Skrevet

Jeg hadde en, du trenger ikke å vaske den så ofte. Den inneholder lanolin, som gjør at evt lekkasjer fra bleie og gulp omdannes til såpe. Når den begynner å lukte æsj, da kan du håndvaske den.

Vil anbefale å innsette den med lanolin når du har vasket den for å slippe å vaske så ofte.

Skrevet

jeg synes de er kjempegode. min sover i soverom på 17-18 grader og sparker av dyna. synes derfor det er greit med varm pysj. klør ikke på ham. normale i str, ihvertfall ikke små.

Skrevet

Må de håndvaskes!? Det gjør ikke jeg altså! Men de blir ikke ødelagt av å vaskes i maskin altså? De bare krymper litt?

Skrevet

Den er fantastisk. Vi kjøpte stor størrelse (med fot) og tok på en liten "underbukse" utenfor, da sparket ikke barna av seg pysjen, selv om den var stor. Det holder lenge med en. Vi har alltid vasket våre i vaskemaskin.

Skrevet

Ja det blir vel til at jeg kjøper med fot for han har en tendens til å få bare legger pga pysjbeina sklir oppover beinet. Men er så usikker på størrelse, men kan jo ringe dem å høre før jeg bestiller da. Kommer til å maskinvaske og da krymper de vel en del.

Skrevet

Anbefales. Er den beste "babytingen" vi har invistert i. Helt nydelig.

Skrevet

Ja jeg må nok det! Alle er jo fornøyde her jo! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...