Madamina Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Jeg synes selvsagt det er kjekt at hoftene og rumpa minsker, men det er kanskje ikke så bra for fosteret. Begynte på 86 kilo og veide i dag 83.9, noe jeg ikke har veid siden før jeg ble gravid i august 2005. Er jo uansett overvektig. Det er kvalmen som gjør det. Ingenting er godt og jeg klarer bare små middagsporsjoner. Ikke noe snacks eller sjokolade. Spiser 6 brødskiver for dagen i tillegg til middag + frukt og yoghurt. Dette er vel nok? Er 11 uker på vei.
mosegrisen Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Hvis du går ned i vekt under svangerskap er det utrolig viktig at du ike går ned veldig fort eller mye. Maks 0.5kg i uka så jeg et sted. Dette fordi ketoner (stoff fra fettnedbrytning) ikke er så bra for foster. Du kan være ganske sikker på at forsteret tar det som det trenger, men det er jo selvfølgelig lurt å spise litt folat og kanskje noe omega-3 hver dag:)
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Huff, men når man bare spyr opp alt så kan man jo ikke unngå det, gått ned 5kg på en uke nå og fremdeles på vei ned, får ikke ned noe..eller dvs, alt kommer opp igjen. Men det gjelder kanksje ikke da, slanker meg jo ikke akkurat.
Madamina Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. mars 2008 Oj, 5 kilo på en uke. Da ville jeg tatt kontakt med lege. Kanskje må du få næring intravenøst?
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 Er i sverige på påskeferie ennå men venter på tlf fra fastelegen min nå så vi skal finne ut hva vi skal gjøre, så får bare vente å se. Skrekken er innleggelse så jobber mye med å få i meg noe og gjøre de rette tingene. Vil bare hjem nå, men en 7-8t biltur frister svært lite, æsj:) Håper det gir seg snart.
callmebecka Skrevet 26. mars 2008 #6 Skrevet 26. mars 2008 Hei. Jeg er i uke 19 nå, og veier et par kilo mindre enn da jeg ble gravid, men det er overhode ingen fare for at babyen ikke får det den skal ha, det er deg det går ut over.... Pass på å få i deg nok væske, det er det viktigste. Matinntaket ville jeg ikke bekymret meg for, du å får ned mer mat enn jeg har klart siden før jul ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå